مقالات

معرفی ۵ تا از بهترین بوکسور های جهان + راز موفقیت آن ها

بهترین بوکسور های جهان

ما در این مقاله قصد داریم که به معرفی بهترین بوکسور های جهان و راز موفقیت آن ها بپردازیم. اما قبل از آن خوب است که با ورزش بوکس آشنا شوید. ورزش بوکس از جمله ورزش های رزمی تهاجمی می باشد که فرد با استفاده از ضربات مشت باید حریف را از پای دربیاورد. امکان مصدومیت موقت و یا حتی دائمی در زمان تمرین و مسابقه در این ورزش بسیار بالاست. به طوری که ورزشکار های حرفه ای این ورزش تا رسیدن به موفقیت جهانی یا کشوری، چندین دوره مصدومیت را پشت سر گذاشته اند. با این وجود بوکس یکی از محبوب ترین ورزش های رزمی می باشد. در بوکس استفاده از ضربات پا ممنوع است. در ادامه با بهترین بوکسور جهان آشنا می شوید.

 

۵ تا از محبوب ترین و بهترین قهرمانان بوکس

برای آن که نام یک ورزشکار در یاد ها باقی بماند، علاوه بر دستیابی به قهرمانی، فرد باید استقامت و توانایی بالای در نگهداشتن عنوان قهرمانی داشته باشد. در ادامه این مقاله 5 تا از بهترین و معروف ترین بوکسور های دنیا را به شما معرفی می کنیم. اما برای اینکار از انتهای فهرست شروع می کنیم.

 

۱. مایک تایسون ، از بهترین بوکسور های تاریخ

پنجمین نفر این لیست مایک تایسون شکست ناپذیر است. مایک تایسون به ضربات قدرتمند و خشن خود معروف است. در حدود سال های 1990 به بعد بود که مایک تایسون به عنوان یک بوکسور جوان قادر بود تا اکثر رقبایش را در همان راند اول از پای دربیاورد. این ورزشکار جوان کاملا به تکنیک های رقص پا مسلط بود. مهارت های بی بدیل مایک تایسون باعث شد تا این بوکسور جوان بتواند در طول دوره اوجش رکورد 50 برد و 6 باخت را بدست بیاورد. در ادامه مقاله بهترین بوکسور های جهان با ما همراه باشید.

 

مایک تایسون بهترین بوکسور

 

۲. شوگر ری رابینسون ، بوکسور محبوب جهان

احتمالا اگر رکورد های این ورزشکار را مشاهده کنید، شگفت زده خواهید شد. چرا که شوگر ری در دوره فعالیت ورزشی اش توانسته بود که 173 بار مبارزه را برنده و شود و تنها 19 مرتبه تنیجه را به حریفش واگذار کند. همچنین گفتینی است که 108 تا از برد های او منجر به ناک اوت شدن رقیب شده بودند. که رکوردی خیره کننده است. هر چند که رابینسون مهارت بسیار بالایی در ناک اوت کردن رقبایش داشت، اما نتوانست بیشتر از 5 سال مقام قهرمانی را نگهدارد. این ورزشکار در دهه 50 میلادی در زمان اوج قدرتش به سر می برد و توانست نام خود را در تاریخ جاودانه کند. برای تبدیل شدن به یکی از بهترین بوکسور های جهان شوگر ری سعی کرد که در بخش سنگین وزن هم مبارزه کند که نتیجه جذابی نداشت.

 

شوگر ری رابینسون بهترین بوکسور جهان

 

۳. بازوان قوی و کشیده هنری آرمسترانگ

خشونتی که هنری در مبارزاتش به کار می برد هنوز که هنوز است بر سر زبان هاست. این ورزشکار تنها کسی است که توانسته در 3 وزن مختلف عنوان قهرمانی بوکس را کسب کند. فعالیت حرفه ای آرمسترانگ در دهه 40 میلادی آغاز شد. با این که در آن زمان امکانات زیادی برای تقویت مهارت های ورزشی وجود نداشت. اما هنری مطمئن بود که می تواند در یاد ها ماندگار شود. در مدت زمان اوج، هنری آرمسترانگ توانست رکورد 151 پیروزی و تنها 21 باخت را ثبت کند. علاوه بر این جالب است بدانید که هنری به دلیل ضربات سنگین و قدرتمندش به هنری قاتل و هنری طوفان معروف بوده است. راهی که باید برای رسیدن به مقام یکی از بهترین بوکسور های جهان طی کرد، بسیار سخت و طاقت فرساست. اما این ورزشکاران نشان دادند که هر کاری ممکن است.

 

هنری آرماسترانگ بهترین بوکسور جهان

 

۴. بهترین بوکسور جهان و قهرمان ناشناخته ، سانی لیستون

از زندگی حرفه ای این ورزشکار جوان هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما با این حال او یکی از بهترین های زمان خودش بود. لیستون شخصیت با ثباتی نداشت و برای همین به بزهکاری و عیاشی روی آورده بود. ولی باز هم کسی نمی توانست در برابر ضربه های سنگین او حتی برای یک راند، کاری از پیش ببرد. لیستون تمایلی نداشت که در رسانه های رایج مانند تلویزیون و رادیو فعالیت کند. برای همین هم چندان معروف نشد. فعالیت حرفه ای لیستون با محمد علی کلی در یک دوره بود. مبارزه این دو ورزشکار بسیار هیجان انگیز بود. اما لیستون بخاطر مصرف مواد مخدر قبل از بازی، با اینکه ضربات مهلکی به کلی وارد کرده بود. اما در نهایت نتیجه را به محمد علی واگذار کرد. درست است که لیستون همیشه به دنبال بزهکاری بود، اما باز هم مهارتش در بوکس او را به یکی از بهترین بوکسور های جهان تبدیل کرد.

 

سانی لیستون بهترین بوکسور

 

۵. محبوب همگان ، محمد علی

کمتر کسی پیدا می شود که محمد علی را نشناسد. کلی در زمان فعالیتش توانست با سرسختی تمام رکورد 56 پیروزی و فقط 5 باخت را کسب کند. یکی از حواشی دوارن زندگی محمد علی که تاثیر زیادی در فعالیت حرفه ای او گذاشت. خودداری کردن وی از حضور در جنگ ویتنام بود. همین کار کافی بود تا این ورزشکار قدرتمند، برای 5 سال از دنیای بوکس کنار گذاشته شود. با این وجود زمانی که دوباره اجازه ورود محمد علی به رینگ بوکس داده شد، باز هم هیچ کس توان استقامت در برابر او را نداشت. بعد از چند سال محمد علی به بیماری بی اختیاری در ناحیه دست دچار شد. که این بیماری به سبب تمرین های سنگین او در زمان مبارزاتش بود. بدون شک در میان بهترین بوکسور های جهان ، رتبه نخست به محمد علی تعلق می گیرد.

 

محمد علی بهترین بوکسور

 

سخن آخر

ما در این مقاله ابتدا ورزش بوکس را تشریح کردیم و گفتیم که چرا ورزش بوکس تا این حد مشهور است. سپس تا انتهای مقاله 5 تا از بهترین بوکسور های جهان را معرفی کردیم و دلیل موفقیت هر کدام را نیز بیان کردیم. و در نهایت سرگذشت قهرمان بی نظیر، محمد کلی را بررسی کردیم. گفتنی است که هر کدام از این ورزشکار ها با توجه به میزان مهارتشان در بوکس توانستند به این عناوین دست پیدا کنند. اگر با خواندن این مقاله باز هم می خواهید که اطلاعاتتان را در زمینه ورزش های رزمی و به خصوص بوکس بالا ببرید. به شما پیشنهاد می شود که به صفحات مرتبط با این مقاله در وبسایت پیشگام رزم ، تولید کننده لوازم رزمی ، مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *