مقالات

بهترین ورزش رزمی برای کودکان چیست؟

بهترین ورزش رزمی برای کودکان

ورزش رزمی تاثیر بسیار مثبتی بر روی تقویت اعتماد به نفس و خودباوری کودکان دارد. اگر به دنبال یک فعالیت سالم و مثبت برای کودکان خود، هستید ورزش ‌های رزمی، یک پیشنهاد بسیار عالی برای شما می‌باشد. شاید برایتان سوال باشد که بهترین ورزش رزمی برای کودکان چیست؟ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب سایت پیشگام رزم، تولید کننده لوازم رزمی با ما همراه باشید.

 

اهمیت ورزش رزمی برای کودکان

 ورزش‌ های رزمی علاوه بر تقویت قدرت بدنی کودکان، به دلیل نظم و انضباطی که دارند، می‌تواند بر روی رفتار کودکان تاثیر مثبتی داشته باشد. از آنجایی که کودکان انرژی زیادی دارند، یکی از بهترین راه ‌ها برای تخلیه انرژی، ورزش رزمی می‌باشد. هنرهای رزمی مانند کونگ فو، تکواندو و کاراته نه تنها سرگرم کننده هستند، بلکه به ارتقای آمادگی جسمی و قدرت بدنی به کودکان کمک می‌کند. هدف هنر رزمی، آموزش بدن، ذهن و روح برای یک عملکرد هماهنگ، است .

ورزش ‌های رزمی برای کودکان، با رشد توانایی ذهنی و روحی کودک در کنار توانایی جسمی او، باعث رشد کودک از همه نظر می‌شود. طبق تحقیقات، ۶ سالگی مناسب ‌ترین سن برای شروع ورزش ‌های رزمی می‌باشد و در این سن یک کودک باید به صورت عالی، قدرت و کنترل عضلانی کافی برای استفاده از تکنیک ‌های مختلف رزمی مانند لگد، مشت و غیره داشته باشد.

هنر رزمی به هیچ وجه در کودکان خشونت ایجاد نمیکند و بالعکس به ایجاد نظم، احترام و اجتماعی شدن کودک کمک بیشتری می‌کند. کودک شما یاد می‌گیرد که با تکنیک‌ های دفاع از خود در هنرهای رزمی از خود بهترین دفاع را داشته باشد. پیشرفت در کلاس‌ های هنرهای رزمی، توسط کمربند ارزیابی می‌شود. هر شخص باید سطوح مهارت زیادی را تکمیل کند و پس از تکمیل یک سطح به او کمربند رنگ داده می‌شود. یک کار آموز با کمربند سفید شروع می‌کند و پس از تکمیل سطوح مختلف توانایی، در نهایت به کمربند سیاه می‌رسد .

 

ورزش رزمی کودکان

 

انواع ورزش های رزمی برای کودکان

 

 تکواندو

یکی از پرطرفدارترین و محبوب ‌ترین سبک‌های ورزش رزمی، در جهان تکواندو می‌باشد. تمرکز تکواندو بر روی ضربات مشت و لگد و پرتاب است و یکی از ورزش ‌های رزمی برای کودکان به حساب می‌آید.

 

کونگ فو

کونگ فو بر روی تعادل و آرامش تمرکز دارد و تمرکز بیشتری بر روی حرکات بالا تنه دارد. به همین دلیل برای کودکانی که مشکل زیادی با ضربات لگد دارند نیز مناسب است.

 

 جودو

در این ورزش رزمی، تمرکز بیشتر بر روی پرتاب است و شامل زمانبندی و توانایی کنترل وزن بدن حریف است. این ورزش برای کودکانی که به فنون و پرتابی و دفاعی علاقمند هستند عالی می‌باشد.

 

 جوجیتسوی برزیلی

تمامی ورزش ‌های گفته شده، بسیار مناسب می‌باشند. اما بهترین انتخاب برای ورزش رزمی، برای به دست آوردن حرکات طبیعی، که عنصر دفاع شخصی را نیز در خود دارد، جوجیتسوی برزیلی است. هدف این ورزش، تقویت مهارت ‌های فیزیکی، سرعت عمل و چالاکی و انعطاف پذیری بیشتر در کودکان است و باعث می‌شود که، کودک شما اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند. این ورزش بر روی غرایز طبیعی افراد تمرکز دارد و در خاک انجام می‌شود.

 جوجیتسوی برزیلی احساس ضعف را از کودکان می‌گیرد، و از مواردی مانند فیزیک و اهرم برای چیره شدن بر قدرت و اندازه استفاده می‌شود. هر چقدر شما ماهرتر شوید تکنیک شما نیز بهتر خواهد شد. این ورزش به کودکان این امکان را می‌دهد که، اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورند. زیرا پیشرفت مهارت ‌های خودشان را در ورزش، به خوبی مشاهده خواهند کرد. بنابراین بهترین ورزش رزمی برای کودکان، جوجیتسوی برزیلی میباشد. جوجیتسوی برزیلی تمام عضلات بدن را درگیر می‌کند و باعث بهتر شدن فیتنس و سلامتی جسمانی کودک می‌شود. برای همین بسیار برای تناسب اندام مناسب است.

 

فواید ورزش رزمی برای کودکان

 

۱ . آمادگی جسمانی را تقویت می‌کند

در طی جلسات تمرینی، بچه ‌ها چندین تمرین گرم کردن مانند کشش، فشار و غیره را انجام می‌دهند و بسیاری از روتین ‌های رزمی را تمرین می‌کند، که شامل ضربه، لگد و غیره می‌شود، این تمرین ‌ها، ماهیچه‌ ها را سفت می‌کند و باعث تقویت بدن می‌شود.

 

۲ . افزایش اعتماد به نفس

 هنرهای رزمی به کودکان آموزش می‌دهد که اعتماد به نفس داشته باشند. آن ها از خود مطمئن ‌تر هستند، زیرا میدانند قادر به مدیریت هر موقعیتی هستند و اعطای کمربند پس از تکمیل سطح، بچه‌ ها را با انگیزه نگه میدارد، و آنها برای رسیدن به اهداف شان سخت تلاش می‌کنند.

 

۳ .  افزایش تمرکز

 هنرهای رزمی به کودکان، آموزش می‌دهد که ذهن خود را نظم دهند و بر حرکات بدن خود، و همچنین حرکات و هدف خود تمرکز داشته باشند.

 

۴ . افزایش مهارت اجتماعی

 کودکان طی آموزش، یاد می‌گیرند که با بقیه هم رزمان خود، ارتباط برقرار کنند و با هم روحیه تیمی پیدا می‌کنند. پس از معاشرت با یکدیگر مهارت ‌های اجتماعی را یاد می‌گیرند.

 

۵ . بهبود تعادل

هنگام انجام تکنیک ‌های هنرهای رزمی، کودکان باید تعادل خود را حفظ کنند و وضعیت بدنی درستی داشته باشند، بنابراین باید تلاش کنند که حرکات مختلف را به درستی اجرا کنند و هرگونه لغزش در این زمینه، باعث جراحت، گرفتگی و آسیب می‌شود.

 

نکته ی پایانی

برای ورزش کردن کودک شما، ورزش‌ های رزمی می‌تواند یکی از بهترین گزینه ‌ها باشد. هنرهای رزمی، علاوه بر تقویت جسمی کودکان شما باعث افزایش تمرکز، بهبود تعادل، مهارت اجتماعی بهتر و اعتماد به نفس بیشتر می‌شود. شما می‌توانید کودک خود را در یکی از هنرهای رزمی مانند کاراته،کونگ فو، تکواندو و … ثبت نام کنید. اما بهترین ورزش رزمی برای کودکان، جوجیتسوی برزیلی می‌باشد. در جوجیتسوی برزیلی از فیزیک و اهرم به عنوان تکنیک استفاده می‌کنند و این ورزش اعتماد به نفس کودک شما را ،بیشتر می‌کند. زیرا پیشرفت خودشان را در این ورزش، مشاهده می‌کنند. کودکان در این ورزش یاد می‌گیرند که، کار قدرتی و مهیج را با استفاده از عملکرد زیرکانه انجام دهند و در مواقع استرس‌ زا، بتوانند به خودشان مسلط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *