مقالات

تاریخچه محبوب ترین و بهترین ورزش های رزمی جهان + دانستنی های عجیب آنها

بهترین ورزش های رزمی

در این مقاله قصد داریم به تاریخچه بهترین ورزش های رزمی در جهان بپردازیم. ورزش های رزمی معمولا به منظور شکست دادن فیزیکی حریف طراحی شده اند. این ورزش ها در سبک های مختلف طراحی شده اند و طی آن سیستم های مختلف آموزشی برای مبارزه در کنار یکدیکر مرتب شده اند. جالب است بدانید واژه رزم از نام خدای جنگ رومی یعنی همان سیاره مریخ برداشته شده است. اما امروزه نام ورزش های رزمی، شامل تعداد زیادی از ورزش ها، تکنیک های دفاع، سیستم های رزمی و دفاع شخص میشود. به طوری که این واژه شامل ورزش هایی نظیر بوکس، جودو، جیو جیتسو، موی تای و غیره است. هر یک از این ورزش ها خود شامل یک قدمت طولانی و سنت های غنی ده ها ساله هستند. از این رو تعداد زیادی از کلاس های رزمی ورزشی و حتی شغلی ایجاد شده است که افراد میتوانند در آن فعالیت داشته باشند. با پیشگام رزم ، تولید کننده لوازم رزمی ، همراه باشید.

 

تاریخچه ورزش های رزمی

در این بخش از مقاله بهترین ورزش های رزمی به بررسی تاریخچه این ورزش های میپردازیم. سوال اصلی اینجاست که اگر در گذشته این ورزش ها در میادین جنگ کاربرد داشته اند، حال امروزه چگونه این ورزش ها پا به عرصه مسابقات گذاشته اند؟ چگونه امروزه ورزشکاران از لباس های مخصوص و کمربندهای مخصوص استفاده میکنند؟ خب طبیعتا این تغییرات یک روزه صورت نگرفته است و این تغییرات و طی سالیان دراز صورت گرفته اند و هر جز از این ورزش ها با سنت های مردمان کشورهای مختلف عجین شده اند. با اینکه تقریبا مشخص است که ورزش های رزمی از چه کشورهایی نشات گرفته اند اما بازهم اطلاعات دقیقی از نحوه به وجود آمدنشان و تغییر و تحولات آن در دسترس نیست.

 

  • آفریقا

بهترین ورزش های رزمی دنیا از کشورهای گوناگونی شروع شده اند که در اینجا به برخی از آن ها میپردازیم. باگرچه شروع ورزش های رزمی در آفریقا به اندازه چین و سایر کشورهای آسیایی مستند نیست اما با این حال دانستن تاریخچه آن خالی از لطف نیست. جالب است بدانید که مورخان معتقدند که کشتی سنتی آفریقایی را از زمان بنی حسن مصر شروع شده است. در آفریقا  یکی از روش های معمولی و سنتی مبارزه کردن با یک تکه چوب صورت میگرفته است.

 

  • یونان

در یونان ورزشکاران از یک شیوه خاص برای ضربه زدن استفاده میرند. این ورزش چیزی شبیه شکل اولیه بوکس بوده است. در این ورزش از تکنیک های خاصی برای ضربه زدن با مشت به حریف خود استفاده میکردند. در آن زمان کشتی و بوکس جز اصلی ترین مسابقات در المپیک بود. اگرچه امروزه ورزشکاران با لباس های و ابزارهای محافظتی وارد میدان میشوند. در آن زمان مبارزین برهنه این کار را انجام میدادند‌.

 

  • هند

یکی دیگر از کشورهایی که در آن بهترین ورزش های رزمی نشات گرفته است هند است. در ادبیات شعری هند نظیر متون سانسکریت توصیفاتی از مبارزه های بسیار سهمگین به عمل آمده است. در این مبارزات از مشت، لگد و زانو برای ضربه زدن به حریف استفاده میشده است. جالب است بدانید ورزش های نظیر سیلات، کای و باندو نوع پیشرفته ورزشهای اصیل هندی هستند.

 

  • چین

و اما ورزش رزمی چینی به نام کشتی چینی، از هزاران سال قبل از میلاد قدمت دارد. این ورزش از زمان سلسله شیا شروع شد. همچنین جالب است بدانید ۲۵۵ سال پیش از میلاد بوکس چینی نیز پا به عرصه گذاشت. طبق نظریه مورخان، این قبیل ورزش های رزمی در ابتدا به منظور دفاع شخصی به سربازان و شکارچیان آموزش داده شدند.

 

  • ژاپن

یکی دیگر از کشورهایی که بهترین ورزش های رزمی در آن شکل گرفته است ژاپن است. در اوایل قرن ۱۷ ام در منطقه اوکینوا ورزش کاراته شکل گرفت. این ورزش که نسبت به سایر ورزش های رزمی جوان تر است با الهام گرفتن از ورزش های رزمی چینی آغاز شد. این ورزش با سرعت بسیار زیادی در سرتاسر دنیا به محبوبیت رسید. بسیاری از ورزشکاران این ورزش را تنها یک ورزش رزمی نمیدانند. بلکه آن را نوعی نظم دهنده ذهنی میدانند که هم بر فکر و هم بر جسم آدمها تاثیر میگذارد.

 

دفآع شخصی

 

ورزش های رزمی به چند دسته تقسیم میشوند؟

لازم است بدانید در کل ورزش های رزمی را به ۵ دسته تقسیم بندی میکنند.

  • سبک های ایستاده یا همان ضربه ای: تهاجمی و تدافعی
  • سبک هایی که شامل زمین زدن حریف و پرتابی میشوند
  • سبک هایی از ورزش که به داشتن سلاح وابسته اند.
  • ورزش هایی که مراقبه ای و به نوعی کم تاثیر هستند.
  • سبک MMA: این نوع ورزش شامل ورزش های ترکیبی میشود.

همین سبک MMA سبب شده است که در عصر امروز بسیاری از ورزش ها را باهم ترکیب کنند و ورزش های نو و جدیدی را پدید آورند.

 

چهره های مشهور هنرهای رزمی

حال که با بهترین ورزش های رزمی دنیا آشنا شدید در این بخش یه چهره های مشهور این سبک ها میپردازیم:

  • ایتوسو آنکو: آنکو که به پدر بزرگ کاراته معروف است در طی زندگی خود(۱۹۱۵_۱۸۳۱) توانست هنرها و فنون ساده و روانی را به دانشجویان خود آموزش دهد. وی با این کار توانست باعث مقبولیت هرجه بیشتر این رشته در میان مردم شود.
  • هلیو گریسی: هلیو گریسی بنیان گذار ورزش جیو جیتسوی برزیلی بود. ولی در سن ۹۵ سالگی در ژانویه سال ۲۰۰۹ درگذشت.
  • دکتر جیگورو کانو: کانو توانست ورزش جدود کودوکان را اختراع کند. ولی توانست این تکنیک ها را به یک ورزش تبدیل کند. همچنین او تمامی تکنیک های خطرناک را از این ورزش حذف کرد و در نهایت رویای خود را محقق کرد. حدود در سال ۱۹۱۰ میلادی به یک ورزش رسمی و بین المللی تبدیل شد.
  • بروس لی: بروس لی بنیان گذار سبک Jee Kune Do بود. اون توانست تکنیک های موثر در چند ورزش رزمی را در کتار یکدیگر قرار دهد و با طرحی مبتکرانه یک سبک کاربردی را ایجاد کند. وی با بازی در فیلم های رزمی توانست در سرتاسر دنیا طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کند. اما متاسفانه در سال ۱۹۷۸ میلادی در هنک گنک و در سن ۳۲ سالگی از دنیا رفت.

 

سخن پایانی

در این مقاله به تاریخچه ورزش های رزمی در نقاط مختلف دنیا پرداختیم و بهترنی رزمی کاران جهان را معرفی کردیم. امید است این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. پیشگام رزم به عنوان تولید کننده لوازم رزمی ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به تجهیزات ورزشی و رزمی می باشد و انواع این محصولات از جمله کاپ تکواندو ، میت تکواندو ، انواع لوازم بوکس و … را با بهترین کیفیت و قیمت به شما عزیزان ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *