مقالات

انواع ساقبند تکواندو + معرفی و مشخصات آن

انواع ساقبند تکواندو

معرفی انواع ساقبند تکواندو

انواع ساقبند تکواندو یکی دیگر از تجهیزاتی که جهت حفاظت و ایمن نگه داشتن قسمت پائینی بدن و مختص به ساق پا می باشد ساقبند تکواندو است. کلیه ورزش کاران قادرند از این پوشش منحصر به فرد استفاده کنند و با خاطری آسوده به فعالیت در حرفه ورزشی مورد علاقه خود بپردازند. بنابراین ورزش دوستان عزیز می توانند آن را از سایت پیشگام رزم تهیه کنند و از خرید خود لذت ببرند. زیرا این سایت اینترنتی سال هاست که در زمینه تولید تجهیزات رزمی تلاش بی وقفه ای انجام می دهد.  علاوه بر ساقبند تکواندو به تهیه لوازمی چون کاپ تکواندو که در مقاله قبلی به معرفی آن پرداختیم، و سایر پوشش های ایمنی دیگر می پردازد. بر همین اساس به خوبی توانسته اعتماد مشتریان ورزش کار خود را جلب کند.

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد، ساق بندی که افراد در تکواندو به ساق پای خود می بندند، بهترین پوششی است که می تواند از آسیب ها و صدمات احتمالی وارده به ساق ها جلوگیری کند. زیرا پاها یکی از اعضای حساس بدن و معمولاً هنگام انجام فعالیت های ورزشی و مسابقات، در معرض آسیب قرار می گیرند، بنابراین قطعاً مستلزم وسیله ای محافظتی و مطمئن هستند که در این زمینه ساق بندها مناسب ترین گزینه می باشند. علاقه مندان قادرند آن را بر حسب اندازه خود انتخاب کنند زیرا در غیر این صورت دچار مشکل و صدمه خواهند شد.هم چنین در انواع نمونه های متنوع، مدل، رنگ و ابعاد متفاوت ارائه می شود. از جنسی بسیار مرغوب و باکیفیت تهیه شده که قدرت ضربه گیری فوق العاده ای دارد و ماندگاری آن بالاست. لازم است بدانید که این وسیله دفاعی، صرفاً جهت محفوظ نگه داشتن ساق پا در تکواندو به کار می رود و مناسب سایر اعضای بدن نمی باشد.

 

ساقبند تکواندو

انواع ساقبند تکواندو

کلیه لوازم دفاعی که برای ورزش پرطرفدار تکواندو تهیه و طراحی می شوند در انواعی از مدل ها نیز عرضه می شوند تا مشتریان مختار باشند بر حسب نیاز، سلیقه، سایز بدن، وزن، رنگ مورد علاقه و هم چنین بودجه خود آن ها را تامین نمایند. محافظ ساق پا، نیز از این قاعده مستثنی نیست و شامل کلیه فاکتورهای گفته شده می باشد. تولید کننده لوازم رزمی نیز توانسته است به عنوان اولین و موفق ترین سازنده تجهیزات ورزشی شناخته شود و سابقه درخشانی را در همین زمینه برای خود رقم بزند.

ساقبند تکواندو ابری

محافظ ساق پا اسفنجی

ساق بند تکواندو Daedo

ساق بند تکواندو مدل Rojo TKD

ساق بند تکواندو ism

ساق بند تکواندو تک چسب

ساق بند تکواندو KSG

و سایر نمونه ها و مدل های دیگری که در وب سایت پیشگام رزم قابل مشاهده می باشند و کاربران عزیز قادرند به این سایت اینترنتی و آنلاین مراجعه کنند و از سایر نمونه ها و قیمت آن ها دیدن نمایند و در صورت انتخاب، محصول خود را سفارش دهند و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرند. خبر خوب این که، همه مدل های متنوع این پوشش محافظ با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه در همین سایت موجود و قابل دسترسی می باشند. نکته قابل ذکر دیگر این است که: کلیه نمونه ها به صورت جفت ارائه می شوند و کارایی و کارکردی مشابه دارند، به صورت استاندارد سایز بندی شده اند، از پوششی مناسب، محکم و مقاوم و هم چنین درجه یک ساخته شده اند و تنها تفاوت آن ها در رنگ و شکل ظاهرشان می باشد. بارزترین ویژگی این محصولات رزمی، قدرت ضربه گیری آن ها می باشد زیرا می توانند به بهترین شکل مانع ایجاد شکستگی و آسیب های حاصله از ضربات احتمالی وارد شده به ساق پا بشوند.

 

بیشتر بخوانید: ساق و روپا تکواندو

 

مشخصات ساقبند تکواندو اسفنجی

یکی از انواع ساقبند تکواندو ساقبند تکواندو اسفنجی، نمونه ای بسیار مرغوب و پرطرفدار است و توانسته ورزش کاران زیادی را مجذوب خود کند. جهت جلوگیری از ضربات کاری و مصدوم شدن در تکواندو به کار می رود، و هدف سازنده آن ارتقاء حفظ سلامت ورزش کاران است، چرا که بهترین پوشش برای ایمن نگه داشتن ساق پا می باشد. کاربرد و استفاده از آن برای تمامی افرادی که در حرفه تکواندو فعالیت می کنند تجربه ای دل پذیر خواهد بود.یکی از ملزومات تکواندو می باشد. در نتیجه برای تمامی جنگنده هایی که قصد مبارزه با حریف و فعالیت در این حرفه را دارند از اهمیت بسزایی برخوردار است. چون پاها یکی از مهم ترین اعضای بدن به شمار می روند و مستلزم مراقبت می باشند و در سایر رشته های ورزشی خصوصاً تکواندو در معرض آسیب قرار دارند، بنابراین توصیه می شود هنگام انجام حرکات ورزشی حتما از لوازم دفاعی ویژه این عضو استفاده شود‌.

 

بیشتر بخوانید: ساق و روپا کاراته

 

 

مشخصات پوشش ساق پا اسفنجی به این شکل است

  • محصول کشور ایران است
  • بسیار محکم، و مقاوم است
  • قدرت ضربه گیری بالایی دارد
  • در صورت استفاده مکرر، آسیب پذیر نخواهد بود
  • در صورت استفاده مناسب ماندگاری خواهد داشت
  • قابل شستشو و تمیز شدن می باشد
  • از جنس اسفنجی با کیفیت ساخته شده است
  • پوشش اسفنجی آن از نوع EVA درجه یک می باشد
  • دارای ابعاد، سایز و وزن استاندارد می باشد
  • دارای چند سایز متفاوت جهت استفاده کلیه رده های سنی می باشد
  • از وزنی سبک و راحت برخوردار است
  • محدودیت سنی و جنسی ندارد
  • در ساختار آن دو کش نگه دارنده برای ثابت نگه داشته شدن طراحی شده است
  • کش ساق بند از نوع مطلوب و متراکم می باشد
  • یکی از مناسب ترین و کامل ترین نمونه در نوع مشابه می باشد.

 

مقایسه ساقبند و ساعدبند تکواندو

همان طور که در مبحث بالا گفته شد، روپا بند تکواندو صرفاً برای استفاده پائین تنه اشخاص و جهت محافظت از ساق پا به کار برده می شود. ولی ساعد بند تکواندو پوششی دفاعی جهت استفاده در تنه بالایی بدن استفاده می شود و از قسمت مچ دست تا آرنج را می پوشاند. و تنها اختلاف بین این دو وسیله دفاعی همین مورد ذکر شده می باشد.

 

شباهت ها:

  • مهم ترین و بارزترین شباهت ساعد بند تکواندو و ساق بند، مصون نگه داشتن دو عضو پا و ساعد در برابر ضربات می باشد.
  • یکی دیگر از این شباهت ها طراحی هر دوی آن ها با چند سایز متفاوت، وزن سبک و استاندارد می باشد.
  • همین طور جنس سازنده آن ها منحصر به فرد و محکم است.
  • هر دو پوشش قابل نظافت و شستشو می باشند.
  • قدرت ضربه گیری فوق العاده ای دارند.
  • مناسب ترین و الزامی ترین وسیله جهت یک تکواندوکار و مبارز می باشند.
  • قابل استفاده برای هر دو جنس آقا و خانم هستند
  • برای هر دو کش مرغوب و چسب طراحی شده است که جهت ثابت ماندن روی عضو نقش مهمی دارند.

و سایر ویژگی های دیگر که هنگام استفاده از لوازم ضد ضربه به آن ها پی خواهیم برد، زیرا مزایای زیادی دارند که بر هیچ ورزش کاری پوشیده نخواهد بود.بنابراین همه علاقه مندان قادر خواهند بود که هر کدام از این دو وسیله محافظتی را بر حسب نیاز و پوشش دادن ساق پا و ساعد دست های خود انتخاب نمایند. قیمت هایی که در سایت ما برای انواع ساقبند تکواندو تعیین شده، بسیار مناسب است به طوری که تمام مشتریان محترم بتوانند این لوازم ضروری را خریداری نمایند. خرید و فروش به دوشکل حضوری و غیرحضوری یا اینترنتی یکی از خدماتی است که گروه پیشگام رزم جهت رفاه حال ورزش کاران انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *