مقالات

وسایل مورد نیاز تکواندو + معرفی و توضیحات

وسایل مورد نیاز تکواندو

معرفی ورزش تکواندو و وسایل مورد نیاز تکواندو

پیش از این که به معرفی وسایل مورد نیاز تکواندو بپردازیم، لازم است ابتدا با رشته هایی که این تجهیزات در آنها کاربرد دارند آشنا شویم. تکواندو و کاراته با این که دو رشته متفاوت هستند، و منشا اما اکثر لوازمی که در تکواندو به کار می روند، مورد نیاز رشته کاراته خواهند بود. تکواندو ورزشی باستانی است که منشا آن کره جنوبی می باشد. این ورزش حالت دفاع شخصی دارد که تکنیک و حرکات منظم و خاصی را دنبال می کند. البته تکنیک های امروزه تکواندو نسبت به قدیم، شکل پیشرفته و مدرن به خود گرفته اند.

این رشته ورزشی، در اکثر کشورهای جهان بسیار پرطرفدار و محبوب است و در حال حاضر مسابقات بین المللی در این کشورها از جمله ایران انجام می گیرد.
تکواندو و سایر وزش های رزمی دیگر مانند کاراته، به صورت مبارزه تن به تن بدون سلاح هستند. شیوه انجام این مبارزه با پرتاب حرکات دست و پا همراه است که بالطبع احتمال ایجاد صدمه برای رزمی کار وجود خواهد داشت.

بنابراین جهت کمتر شدن احتمال آسیب دیدگی، اعضای بدن ورزش کار به پوشش هایی نیازمند خواهد بود.

تولید کننده لوازم تکواندو

برهمین اساس کمپانی تولیدکننده لوازم تکواندو، برای حفظ سلامت ورزش کاران، تجهیزاتی دفاعی با بالاترین کیفیت طراحی کرده و در اختیار آنان قرار داده است.
وسایل موردنیاز ورزش دفاع شخصی شامل: کلاه و نقاب، هوگو، کاپ، نانشیم، دستکش، ساعدبند، ساقبند و روپایی تکواندو می باشند که هر کدام از آنها، جهت حفاظت یکی از اعضای بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

کلاه و نقاب تکواندو

برای ایمن ماندن سر و صورت تکواندوکار طراحی می شود.

هوگو تکواندو

پوشش محافظ قفسه سینه تکواندوکار است.

کاپ و نانشیم

جهت حفاظت از دستگاه تناسلی مردان و زنان طراحی شده است.

ویژگی های کاپ تکواندو

همان طور که در تیتر قبلی اشاره کردیم، کاپ تکواندو یکی از وسایل مورد نیاز تکواندو می باشد. در ورزش تکواندو، بخاطر ضربات دست و لگدهایی که توسط پاها صورت می گیرد، سایر اعضای بدن در خطر آسیب دیدگی قرار می گیرند. یکی از این اندام، دستگاه تناسلی می باشد. همان طور که می دانید این عضو بسیار حساس و مهم است و در مقابل تکنیک های تکواندو، نیازمند یک پوشش دفاعی قوی خواهد بود. کاپ، وسیله ای است که در همین راستا طراحی شده و تا کنون توانسته به خوبی از اندام های حساس شخص محافظت کند.

انواع کاپ تکواندو

1. کاپ مردانه: کاپ مردانه که برای ایمن نگه داشتن بیضه و اندام حساس مردانه طراحی شده است.
2. کاپ بانوان: نانشیم که مختص خانم هاست و از پایین تنه آن ها در مقابل ضربات و آسیب ها محافظت می کند.

علاوه بر این، وسیله نام برده را در چند شکل متنوع طراحی می کنند و در اختیار کاربران ورزش دوست قرار می دهند.

  • کاپ تکواندو مدل T
  • کاپ تکواندو مدل M01
  • کاپ تکواندو مدل عقابی
  • کاپ تکواندو 60033
  • کاپ تکواندو مدل K2
  • کاپ تکواندو مدل Kp2
  • کاپ تکواندو دخترانه و زنانه

و سایر مدل های دیگر که عکس کلیه آن ها در سایت موجود می باشد. به ویژگی های کاپ توجه نمایید تا بیشتر با این وسیله مفید و ضروری آشنا شوید.

  • بهترین و مناسب ترین پوشش دفاعی جهت حفاظت از اندام تناسلی تکواندوکاران می باشد.
  • قدرت جذب ضربات آن فوق العاده است.
  • جنس آن از چرم مصنوعی باکیفیت است.
  • دارای یک چسب نگه دارنده است.
  • لبه های داخلی آن ضربه گیر ابری دارد.
  • داخل کاپ یک قاب تعبیه شده که هم محکم و سخت است و هم چگالی بالایی دارد.

دستکش تکواندو

پوششی برای ایمن ماندن دستان و انگشتان تکواندوکار می باشد.

ساقبند و روپایی

جهت حفاظت از ساق و روی پا می باشند.

ساعد بند تکواندو

بهترین وسیله برای حفظ ساعد دست از آسیب های احتمالی است و از وسایل مورد نیاز تکواندو میباشد.

روپایی تکواندو

روپایی را برای حفظ روی پاها، کف و انگشتان پای تکواندو کار از خطرات و صدمات تهیه می کنند.

جنس وسایل مورد نیاز باشگاه رزمی

رزمی کاران و تکواندو کارانی که در باشگاه ها به تمرین و مبارزه می پردازند، از یک سری وسایل به عنوان وسایل مورد نیاز تکواندو یا پوشش های رزمی استفاده می کنند. در مطالب بالا با ذکر نام این وسایل تکواندو، توضیح داده شد که هر کدام از آن ها چه کاربردی دارند و برای محافظت کدام یک از قسمت های بدن استفاده می شوند.

جنس وسایل مورد نیاز تکواندو

بعد از معرفی پوشش ها و نحوه کاربرد آن ها، اینک قصد داریم تا جنس وسایل مورد نیاز باشگاه رزمی را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

• کلاه تکواندو

این وسیله که به عنوان یکی از ضروری ترین پوشش های دفاعی معرفی می شود که در انواع مدل ها از جنس فوم مرغوب و درجه یک، اسفنج و یا جنس pu ساخته شده است.

• کاپ تکواندو

کاپ یا بیضه بند، همان طور که از نامش مشخص است، مختص اندام مردانه یا به اصطلاح بیضه ها است.

• نانشیم

پیش تر اشاره کردیم که نانشیم یک نوع پوشش ایمنی است که مخصوص پایین تنه و عضو حساس خانم ها می باشد و جنس آن از چرم مصنوعی pu با کیفیت و دوام بالاست.

• دست کش تکواندو

جنس این پوشاک مناسب که برای محافظت دستان طراحی شده از جنس چرم مصنوعی بادوام است.

• ساق بند تکواندو

یکی از تجهیزات مهم برای ساق پا است که جنس آن چرم یا گاهی از فوم اعلا می باشد.

• ساعد بند تکواندو

جهت تنه بالایی و ایمنی ساعد دست با جنسی از چرم مصنوعی و در مدل دیگر از ابر فشرده ساخته می شود‌.

• هوگو تکواندو

هوگو را جهت ایمن کردن قفسه سینه با جنسی بادوام و قابل شستشو طراحی می کنند. به طوری که لایه بیرونی آن از فوم و دو لایه داخلی از ابر پلی اتیلن و EVA می باشد.

• روپایی تکواندو

به عنوان پوششی محافظتی برای پاها طراحی شده که با جنس فوم سبک عرضه می شود.

قیمت وسایل تکواندو

قیمت واقعی و اطلاع از کیفیت بالای محصولات، دغدغه هایی هستند که غالبا برای کاربران ایجاد می شوند. وجود فروشگاه های نامعتبر و سودجو و همین طور فروشنده های سوداگر در مراکز فروش یا سایت های مختلف، باعث ایجاد چنین مسئله و بحرانی می شوند. بنابراین باید به دنبال راه چاره ای بود، چرا که خرید وسایل مورد نیاز، جزء لاینفک زندگی بشر هستند. به طوری که تهیه بعضی از وسایل مانند لوازم مورد نیاز تکواندو، واقعا ضروری و مهم می باشند و نبود آن ها هنگام فعالیت تکواندو، ممکن است صدمات جبران ناپذیری را برای تکواندوکار ایجاد کنند.

اما نگران نباشید‌. زیرا با معرفی فروشگاه و سایت پیشگام رزم، تمام نگرانی های شما را از بین خواهیم برد. چرا که این سایت بسیار معتبر و قابل اطمینان است و کلیه محصولات ورزشی مورد نیاز شما را با قیمت هایی استثنائی عرضه می کند. هم چنین قیمت وسایل تکواندو در این مجموعه واقعی و اصلی است و از سایر سایت های دیگر مقرون به صرفه تر خواهد بود. علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت موضوع دیگری است که بر نرخ محصولات اولویت دارد.

در سایت نام برده، همه ملزومات رزمی و مهمات تکواندو، از مرغوبیت درجه یک و کیفیت بالایی برخوردار هستند. که قاعدتاً این وضعیت بیشتر از موارد دیگر پراهمیت خواهد بود که وب سایت پیشگام از لحاظ کیفیت در صدر جدول رقیبان خود قرار گرفته است. که البته پرطرفدار بودن، محبوبیت و پرفروش بودن آن، اثباتی بر تمام ادعای ما خواهد بود. برهمین اساس به کاربران محترم توصیه می کنیم که تمام وسایل و پوشش های مربوط به رشته های رزمی از جمله رشته تکواندو و هم چنین بهترین مارک لوازم تکواندو را از مجموعه پرآوازه پیشگام رزم تهیه نمایند و از خدمات آن بهره شوند.

خدمات سایت پیشگام رزم

  • خدمات باربری و ارسال محصول درب منزل مشتری در کم ترین زمان ممکن
  • فروش محصولات به دو شکل حضوری و غیرحضوری
  • ارائه فاکتور خرید و برگه ضمانت محصول
  • قابلیت انجام کلیه سفارشات مشتری در زمینه تهیه لوازم ورزشی
  • ارائه عکس تمام مدل های محصولات همراه با قیمت آن ها در سایت خود
  • سایر خدمات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *