مقالات

انواع ساقبند پا رزمی + ویژگی هرکدام

انواع ساقبند رزمی

در این تیتر در نظر داریم تا به انواع ساقبند رزمی بپردازیم. پس با ما همراه باشید. رشته های رینگی، از زمان های قدیم تا به امروز بسیار محبوب و پرطرفدارند.
چون این رشته ها، بدون سلاح و به شکل مبارزه تن به تن انجام می گیرند و البته فنون اکثر آنها، بر پایه پرتاب ضربات دست و پا بنا شده است، پس این اعضا قطعا در معرض آسیب قرار خواهند گرفت.

از طرفی یکی از معمول ترین مصدومیت ها در میان رزمی کاران، مصدومیت دست و پا است. در خیلی از ورزش ها مانند: بوکس، تکواندو، کیک بوکسینگ، کاراته، شمشیر بازی و سایر ورزش های رزمی دیگر، احتمال ایجاد صدمه به دست و پای ورزشکاران وجود دارد.

بنابراین برای جلوگیری از ایجاد آسیب به اعضای بدن از جمله ناحیه ساق پاها، استفاده از یک پوشش ایمنی ضرورت خواهد داشت. برهمین اساس، ساق بند توسط کمپانی تولید کننده لوازم رزمی طراحی شد و در اختیار ورزش دوستان قرار گرفت تا به نحوی ضامن سلامت فیزیکی آن ها باشد.

این وسیله به عنوان یک پوشاک ایمنیِ مناسب، از وارد آمدن ضربات کاری و گاهی صدمات جبران ناپذیر وارده به دست ها و پاها جلوگیری می کند.
غالباً اکثر شما کاربران عزیز در تلویزیون یا در رسانه های مجازی، فیلم یا عکس ساق بند پا را مشاهده کرده اید. بنابراین قطعا ابهاماتی در رابطه با چگونگی خرید، بهترین مکان خرید، قیمت کالا و کیفیت آن در ذهن شما ایجاد می شود.‌

اما نگران نباشید. زیرا ما در ادامه ی متن به تمامی ابهامات ذهنی شما پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی ها، مشخصات، انواع و مزایای این پوشش ایمنی آشنا سازیم.

انواع ساقبند رزمی چیست ؟

همان طور که اشاره شد، تمام ساقبند هایی که در فعالیت های ورزشی بکار می روند، به عنوان پوششی جهت محافظت از دست و پا تولید شده اند و استفاده از آنها امری ضروری تلقی می شود.

نمونه هایی از انواع ساق بند پا ورزشی:

ساقبند تکواندو اسفنجی

در مدل ساقبند تکواندو اسفنجی می توان گفت که در سایزهای متوسط ساخته شده و جنسی اسفنجی دارد.

ساقبند تکواندو ابری

این ساقبند نیز روی ناحیه ی زانو قرار می گیرد و در سایزی کوچکتر و ابری طراحی شده است و قیمت مناسب تری نسبت به سایر ساق بندها دارد.

زانو بند رزمی

این زانو بند می ‌تواند در طراحی خاص و در سه رنگ آبی، مشکی و قرمز از ناحیه ی زانوی ورزشکار محافظت کند.

ساقبند حرفه ای

بهترین پوشش برای تضمین سلامت فیزیکی ساق پاها می باشد. آرگونومی آن فوق العاده و کیفیت آن بسیار عالی و درجه یک است.

محافظ ساق و روپایی جورابی طرح لاک پشتی

این مدل با آرگونومی عالی، وزن سبک و قدرت جذب ضربه بالا با جنس پلی آستر بافته شده طراحی می شود.

ساقبند کشاله ST-2566

این مدل ساق بند جفت نیست و به صورت تکی خریداری می شود.

ساقبند فومی

پوششی است که امروزه بسیار پرطرفدار و محبوب می باشد. جنس آن از فوم و قدرت جذب ضربات آن عالی است. ویژگی بارز و مهم این پوشاک سبک وزن بودن آن است.

ساقبند روپا ST-2567

با پوشیدن این نمونه، در پایتان احساس فشردگی خواهید کرد و این حس، خوشایند و باب میل اکثر ورزش کاران می باشد.
این ویژگی به دلیل پشتیبانی از طراحی کششی و انعطاف پذیر بودن ساق بند می باشد.

محافظ ساق و روپایی جورابی ARM

در انواع ساقبند رزمی یکی از مناسب ترین پوش های پا می باشد که دوام بالا، مقاومت در برابر ضربات سنگین، جنس باکیفیتِ طراحی شده با نئون و گریپ لاستیکی، وزن سبک، آرگونومی عالی و داشتن انحنا در قسمت ضربه گیر از ویژگی های آن می باشند.

ویژگی های محافظ پا کیک بوکسینگ

پیش از اینکه به سراغ مطالعه ویژگیهای محافظ پا کیک بوکسینگ برویم، بهتر است که ابتدا با ورزش کیک بوکسینگ آشنا شویم. ورزش کیک بوکسینگ نوعی ورزش رزمی ترکیبی است. رشته های ترکیبی این ورزش شامل کاراته و بوکس می باشد.

شروع این ورزش باستانی، مربوط به ۴٣ سال قبل است که با تکنیک های اولیه همراه بوده است. اما امروزه این تکنیک ها حالتی مدرن به خود گرفته اند. شرکت کنندگان در کلیه رشته های ورزش سنتی، حین انجام تمرینات و مسابقات، جهت در امان ماندن از صدمات جبران ناپذیر، موظفند از وسایلی استفاده می کنند که آنها را محفوظ نگه دارد.

این وسیله ها یا ملزومات رزمی شامل: ساق بند و روپایی رزمی، کلاه ایمنی، هوگوی رزمی، دستکش، ساعد بند، نانشیم زنانه، کاپ، هوگو و غیره می باشند.
که در میان این پوشش های پیشرفته و به روز، ساق بند رزمی وسیله مورد بحث ما است.

ویژگی های محافظ پا

اکنون به ویژگیهای این محصول دقت نمایید.

  • از قدرت جذب ضربات در رتبه ی فوق العاده ای برخوردار است.
  • برای استفاده از آن هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد. چه بسا کودکان و نوجوانان در این زمینه بیشتر در مرکز توجه قرار دارند.
  • محدودیت جنسی هم ندارد. یعنی هم آقا و هم خانمها قادر به پوشیدن آن هستند.
  • دارای تنوع در رنگ بندی می باشد.
  • دارای تاییدیه از فدراسیون المپیک ورزش های رزمی می باشد.
  • از تاییدیه وزارت بهداشت نیز برخوردار می باشد.
  • کیفیت و مرغوبیت آن بینظیر است.
  • می توان آن را نظافت و شستشو داد.
  • جنس آن از فوم، پلی آستر و در چند نمونه از ابر و اسفنج است.
  • قیمت روپایی کیک بوکسینگ نیز با توجه به نوع و جنس آن متفاوت می باشد.

این محافظ رزمی در چند شکل مختلف طراحی می شود. مدل هایی چون: ساق بند لاکپشتی، ساق بند ساده، ساق بند مچی، ساق بند کوتاه، ساق بند بلند و ساق بند RDX

قیمت محافظ پا

اینک در نظر داریم در رابطه با قیمت محافظ پا به بیان چند مطلب بپردازیم تا شما را در جهت خریدی آسان و رضایت مند یاری نماییم. یک ساق بند تکواندو یا کاراته و دیگر رشته های رینگی، باید ‌بتواند در مقابل ضربات حریف مقاومت کند و سپر بلای رزمی کار باشد. علاوه بر این قادر باشد جرات مبارزه را به فرد القا کند و احساس ایمنی حین تمرین و مسابقه را در او تقویت کند.

در نتیجه این موارد به این که جنس ساق بند و استقامت آن چگونه است بستگی دارد. شما می‌توانید بهترین ساق بند ها را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در رنگ بندی ها و طرح های مختلف از سایت پیشگام رزم خریداری کنید و با خرید از این مجموعه با خاطری آسوده به فعالیت های ورزشی در سایر رشته های رزمی بپردازید.

هم چنین کاربران عزیز می توانند علاوه بر کاربرد ساق بند در تکواندو، بوکس، کاراته و غیره در سایر ورزش های دیگری چون: دوچرخه سواری، موتور سواری، فوتبال از آن ها استفاده کنند.

نکته ای که لازم است یاد آور شویم در رابطه با محافظ پا دست دوم می باشد. معمولا جنس های کارکرده از لحاظ قیمت و کیفیت قابل اطمینان نیستند و در نهایت موجبات خسارت و نارضایتی را برای مشتری به بار می آورند.

بر همین اساس، مجموعه پیشگام رزم برای فروش تمام ملزومات ورزشی و رزمی به صورت آک و دست نخورده همراه با قیمت اصل و واقعی اقدام نموده است.
این وب سایت کلیه محصولات را به دو شیوه آنلاین و حضوری در دسترس مشتریان ورزش دوست قرار می دهد و بابت این کالاها هزینه اضافی اخذ نمی کند.
پس توصیه می کنیم انواع ساقبند رزمی و تمام وسایل ورزشی موردنیاز خود را از سایت مذکور تهیه نمایید و از سایر خدمات آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *