مقالات

با انواع ورزش ‌های رزمی برای بانوان آشنا شوید+ کدام ورزش برای زنان مناسب است؟

ورزش های رزمی مناسب بانوان

امروزه ورزش‌ های رزمی متنوعی وجود دارد که هر کدام تکنیک و فنون ‌های خاص خود را دارند. چیزی که در همه این ورزش ‌های رزمی به عنوان نقطه مشترک در نظر گرفته می ‌شود، دفاع از خود در مواقع ضروری است. پس اهمیت یادگیری ورزش ‌های رزمی نه تنها برای همه افراد لازم و ضروری است که برای بانوان از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا مشکلات و خطرهای زیادی امکان دارد برای بانوان در جامعه رخ ‌دهد و یک زن باید بتواند در زمان لازم از خود دفاع کند. در این مطلب با انواع ورزش‌ های رزمی برای بانوان آشنا می ‌شویم.

اهمیت ورزش‌های رزمی برای خانم ‌ها

با توجه به انواع ورزش‌ های رزمی برای بانوان و آقایان که در هر کشوری وجود دارد، این ورزش ‌ها ترکیبی از تکنیک و روش‌ های متنوعی مانند: مشت زدن، لگد زدن و گلاویز شدن هستند؛ زیرا این ورزش ‌ها هر کدام از کشورها و ملیت‌ های مختلف الهام گرفته شده و شاید با تغییراتی اندک به دیگر کشورها انتقال پیدا کرده اند. حتی نام این ورزش ‌های رزمی در زمان ‌های طولانی دچار تغییر و اصلاح شده است. البته نمی ‌توان ورزش‌ های رزمی را با هم به مقایسه گذاشت و کار صحیح و مناسبی هم نیست.

زیرا هر کدام از این ورزش ‌های رزمی دارای فواید خاص خود هستند. مهم ترین چیزی که خانم‌ ها می‌توانند از این نوع ورزش ‌ها آموزش ببینند، هوشیار بودن آنها است؛ زیرا هر لحظه امکان دارد مورد آسیب و حمله قرار بگیرند و این حمله‌ های ناگهانی موجب می ‌شود فرد کنترل و تمرکز خود را از دست بدهد.

پس باید برای یادگیری این ورزش ‌ها به خوبی تمرین کرد تا در این ورزش ‌های رزمی به مهارت ‌های لازم دست پیدا کرد. البته به غیر از دفاع از خود انواع ورزش‌ های رزمی برای بانوان دارای فواید بسیار دیگری هم هستند که به آنها اشاره خواهیم کرد.

فایده یادگیری ورزش ‌های رزمی برای بانوان

یادگیری و آموزش یکی از انواع ورزش‌ های رزمی برای بانوان امری لازم و ضروری است. با تمام مشکلات و خشونت ‌هایی که بر علیه بانوان رخ می ‌دهد، نیاز است که هر بانویی از همان دوران بچگی به آموزش ‌های رزمی بپردازد. این ورزش ‌ها علاوه بر دفاع از خود در برابر خطرات دارای فواید زیادی برای بانوان است که چند مورد آن شامل موارد زیر می شود:

  • ‌ ورزش ‌های رزمی به بانوان در کنترل خشم، و مهارت ‌های دیگر بسیار کمک کننده هستند.
  • باعث حفاظت از خانم ‌ها در مقابل انواع خشونت‌ ها از قبیل خشونت ‌های جنسیتی می شود.
  • یادگیری یکی از انواع ورزش‌ های رزمی برای بانوان در سلامت بدن و روح آنها موثر است.
  • در سال‌ های گذشته بیشتر بانوان دچار حمله ‌های اسیدی شده اند و با انجام این ورزش ‌ها نسبت به محیط پیرامون خود هوشیارتر می ‌شوند.
  • انجام ورزش ‌های رزمی موجب بهتر شدن و بهبود روحیه آنها می ‌شود و توانایی و قدرت مقابله کردن در مقابل خواسته ‌های نابجای دیگران را پیدا می ‌کنند. این ورزش‌ ها موجب افزایش اعتماد به نفس بیشتر در خانم ‌ها نیز می ‌شوند.

مطالب بیشتر: بهترین ورزش های رزمی برای دفاع شخصی

انواع ورزش ‌های مناسب برای خانم ‌ها

بعضی از ورزش ‌های رزمی برای خانم ‌ها مناسب ‌تر و مفید تر هستند که در این مطلب با انواع ورزش‌ های رزمی برای بانوان آشنا می ‌شویم:

ورزش تکواندو

این ورزش کره ای روی لگد زدن با پا تمرکز زیادی دارد و یکی از قوی ‌ترین سلاح ‌ها برای دفاع از خود است؛ زیرا به دلیل ضعیف بودن بالاتنه خانم ‌ها، با یادگیری این ورزش می ‌توانند با سرعت و زمان کمتری در مقابل حمله‌ ها از خود دفاع کنند. تکواندو از جمله ورزش ‌های مورد محبوب دختران است.

ورزش آیکیدو

یکی از بهترین نوع ورزش‌ های رزمی برای بانوان به شمار می آید که به قدرت و زور و بازو نیازی ندارد. این ورزش حرکات و دفاع را هماهنگ می کند و بدون نیاز به درگیری در حمله‌ ها و نبرد های طولانی مدت با پرتاب ‌ها و قفل‌ های سرعتی حمله را خنثی می کند. هر فردی با هر قدرت و توانایی بدنی می ‌تواند این ورزش رزمی را آموزش دیده و اجرا کند.

ورزش جودو

در بین انواع ورزش‌ های رزمی برای بانوان جودو هم از بهترین نوع ورزش ‌های رزمی برای خانم ‌ها به شمار می ‌رود. هر خانمی یکی از کمترین مهارت ‌های ابتدایی جودو را باید آموزش ببیند و در زمان دفاع شخصی نتیجه مطلوبی خواهند گرفت. زیرا این ورزش به حرکاتی مانند: دست و پنجه متمرکز است. ورزشی مفید برای مبارزه‌ های خیابانی است و می ‌توان با قفل‌ های مفصلی مانند قفل پایا مچ حریف را خنثی کرد.

ورزش کاراته

از جمله پرطرفدارترین و محبوب ‌ترین نوع ورزش رزمی است که مناسب خانم‌ ها بوده و نیاز نیست خانم ها حتما قوی یا ورزشکار باشند. این ورزش روی ضربه ‌های سریع در کل بدن و حمله ‌های سریع متمرکز است و دارای سه سبک است که معمولا تکنیک ‌های دفاع شخصی را هم آموزش می ‌دهد.

یکی از محبوب ‌ترین انواع ورزش‌ های رزمی برای بانوان به شمار می ‌آید و در آن با ضربات مشت و لگد یا پرتاب آرنج می ‌توان از خود دفاع کرد. سبک شوتوکان مناسب بانوان است و قدرت ضربه زیاد اهمیتی ندارد ولی سرعت و دقت و حرکات پی در پی و برق آسا اهمیت زیادی دارد.

ورزش نینجوتسو

از جمله ورزش‌ های رزمی است که دارای تکنیک‌ های عالی بوده و زیاد آسیب دیدگی و صدمه در آن وجود ندارد و شامل تکنیک ‌های دفاع شخصی هم می ‌شود. این ورزش از انواع ورزش‌ های رزمی برای بانوان است که دارای حرکات زیبا، اصولی و مناسب خانم ها است. البته ورزش‌ های رزمی بسیار دیگری نیز وجود دارند که می توانند مناسب بانوان باشند، مانند: کیک بوکسینگ، کونگ فو، جوجیتسو، هاپکیدو، بوکس و …

کلام پایانی

آموزش و یادگیری یکی از انواع ورزش‌ های رزمی برای بانوان مهم است. آنها نحوه دفاع و حمله را آموزش می ‌بینند و این موجب تقویت اعتماد به نفس خانم‌ ها می ‌شود. این تقویت اعتماد به نفس تصویری قوی از شخص در فکر و ذهن خود ایجاد می کند. ورزش ‌های رزمی طبق اصول انضباط و نظم پابرجا هستند که این جنبه‌ های ورزش هم دارای اهمیت است. پس یادگیری یکی از ورزش ‌های رزمی برای دفاع از خطرات موجود در جامعه ضروری هر خانم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *