مقالات

بهترین ورزش های رزمی برای دفاع شخصی را بشناسید

ورزش‌های رزمی تنوع بسیاری دارند. برخی از ورزش‌های رزمی نسبت به سایر ورزش ‌ها کاربردی تر هستند، برای همین بسیاری از افراد به سراغ یادگیری آنها برای دفاع از خود یا همان بهترین ورزش رزمی برای دفاع شخصی می‌روند. انواع مختلفی از این ورزش‌های رزمی وجود دارد که افراد می‌توانند طبق سلیقه و شرایط خود یکی از آنها را برای آموزش انتخاب کرده و از آن به عنوان دفاع شخصی استفاده کند. در واقع انتخاب ورزش رزمی برای دفاع شخصی بیشتر امری سلیقه‌ای می‌باشد، برای همین شاید بهتر است بگوییم که بهترین ورزش رزمی برای دفاع شخصی از دیدگاه هر شخص متفاوت است. ورزش ‌های زیر از انواع مختلف دفاع شخصی می‌باشند.

کیک بوکسینگ :

کیک بوکسینگ یکی از ورزش ‌های ترکیبی بوده که از تلفیق رشته ‌های موتای، کاراته و بوکس به وجود آمده است. در این ورزش استفاده صحیح از دست‌ ها، پاها، زانو ها، آرنج ‌ها و همچنین سر بسیار حائز اهمیت است و می‌توان گفت از طریق بیشتر اندام‌های بدن به دفاع از خود می‌پردازید. با یاد گرفتن کیک بوکسینگ می‌توانیم با حرکت صحیح دست یک ضربه سخت به چانه مهاجم بزنید و یا خیلی سریع در برابر افراد واکنش نشان داده و با کف دست به صورت و بینی او ضربه وارد کنید.

 تکواندو :

یک هنر رزمی است که طریق دست و پا به حریف خود ضربه وارد می‌کنید. این نوع ورزش یکی از محبوب‌ ترین هنرهای رزمی می‌باشد و به دلیل ترکیبی از قدرت و سرعت از موثرترین هنرهای رزمی در جهان است. تکواندو به شما می ‌آموزد که چگونه دقیق و سریع باشید و فاصله مناسب را حفظ کنید و سپس ضربات سر و تکنیک ‌های ضربه ی سریع را انجام دهید.

کشتی :

منشا این هنر رزمی را می‌توان در یونان و روم باستان جستجو کرد. دو نوع کشتی وجود دارد : سبک آزاد و کشتی فرنگی و رایج ‌ترین آن کشتی آزاد می‌باشد. در این ورزش هدف شرکت کننده پرتاب و سنجاق کردن حریف به زمین است. کشتی یک ورزش فیزیکی و بسیار سخت می‌باشد که نیاز به سرعت، چابکی و قدرت دارد. اگر چند تکنیک ضربتی از این نوع ورزش را یاد بگیرید می‌توانید حریف خود را ضربه فنی کنید.

جودو :

یکی از بهترین ورزش رزمی برای دفاع شخصی جودو می‌باشد. جودو یک هنر رزمی ژاپنی و همچنین یک ورزش المپیکی می‌باشد. هدف این رشته رزمی این است که یک حریف را به زمین پرتاب کنند یا به زمین بزنید، همچنین برای بی ‌حرکت کردن یا به گونه دیگر تحت سلطه گرفتن حریف بسیار مناسب می‌باشد. ضربات و فشارهای دست و پا و دفاع با سلاح بخشی از جودو می‌باشد. افرادی که در این رشته حضور دارند و تمرین می‌کنند جودوکار می‌گویند. جودوکاران افرادی بسیار سرسخت و مقاوم هستند که هنگام پرتاب شما به زمین شک نخواهند کرد.

موی تای :

موی تای یک ورزش حرفه‌ای است که کاربرد زیادی در حین مبارزه دارد. در هنگام مبارزه از مشت ، لگد ، آرنج و زانو برای ضربه زدن به حریف استفاده می‌کنید. این ورزش دارای تکنیک ‌های کلینچ است که به مبارزه در فاصله بسیار نزدیک و تن به تن کمک می‌کند. تکنیک ها نشان دهنده این است که این ورزش دارای سبک‌های متنوعی برای دفاع شخصی می‌باشد و یکی از بهترین ورزش‌های رزمی برای دعوا در خیابان است.
موی تای تمام اصول اولیه یک ورزش رزمی را دارد و به شما یاد می‌دهد که چگونه هنگام مبارزه خود را در جای اصلی و درستی قرار دهید و از تمام بدن خود به عنوان یک سلاح استفاده کنید، همچنین یاد می‌دهد که صبور باشید و به درستی مشت و لگد زدن را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین ورزش رزمی مناسب بانوان

نکته ی پایانی

دفاع شخصی شامل تکنیک‌ هایی است که می‌توان از آن برای دفاع از خود در برابر حمله استفاده کرد. برای تسلط داشتن به این تکنیک ها می‌توانید به سراغ آموزش یک یا چند ورزش رزمی بروید. ورزش‌های رزمی متفاوتی وجود دارد که برای دفاع شخصی مناسب می‌باشد برای مثال : کیک بوکسینگ ، تکواندو ، کشتی و … هر کدام از این ورزش‌ ها برای دفاع شخصی مناسب می‌باشد اما انتخاب آن بستگی به توانایی و علاقه شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *