مقالات

بهترین ورزش رزمی مناسب بانوان

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین ورزش رزمی بانوان بپردازیم. امروزه ورزش های رزمی به محبوب ترین ورزش های دنیا تبدیل شده اند. از این رو افراد زیادی اعم از خانم ها و آقایان در این ورزش ها مشغول به فعالیت هستند. اما معمولا یک سری گمانه زنی ها در مورد ورزش های مناسب بانوان وجود دارد که باعث شده است خانم ها از امتحان کردن ورزش های مختلف خودداری کنند، و معمولا به دنبال ورزش هایی چون یوگا، ایروبیک یا رقص باشند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم در این مقاله برخی از ورزش های رزمی که برای بانوان هستند را به شما عزیزان معرفی کنیم تا با خیال راحت اقدام کنید. درواقع امروزه ورزش به یکی از فعالیت های مهم هر فردی تبدیل شده است. داشتن لایف استایل سالم تنها با ورزش کردن و تغذیه سالم امکان پذیر است. پس این دو را از خود دریغ نکنید.

بهترین ورزش رزمی بانوان

1 تکواندو

یکی از بهترین ورزش رزمی بانوان، تکواندو است. تکواندو یک نوع ورزش رزمی کره ای محسوب می شود که مبارزین در آن از ضربات دست و پا برای شکست حریف خود استفاده می کنند. لازم به ذکر است که در میان ورزش های رزمی مختلف تکواندو سریع ترین و قوی ترین ضربات را دارد. از این رو لازم است مبارزین از کلاه و جلیقه و سایر لوازم محافظتی استفاده نمایند. این ورزش برای خانم ها بسیار کاربردی و ضروری است زیرا جزئی از دفاع شخصی برای آنان محسوب می شود تا از خود در مقابل آزار و اذیت های خارجی محافظت نمایند.

2-کاراته

کاراته یکی دیگر از ورزش های رزمی است که برای خانم ها مناسب است. این ورزش یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین ورزش های رزمی چینی بوده که به عنوان دفاع شخصی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. بیشتر تکنیک های این ورزش توسط دست ها صورت میگیرد یعنی تقریبا برعکس تکواندو است.

3- جوجیتسو

سومین و بهترین ورزش رزمی بانوان ورزش جوجیتسو است. این ورزش به بانوان این امکان را می دهد که بر حریف های قدرتمند خود حتی در شرایط سخت پیروز شوند. از آنجایی خانم ها از آقایان به طور معمول ضعیف تر هستند بنابراین این مدل ورزش های رزمی می توانند بسیار مفید واقع شوند. یعنی خانم ها با فراگیری این ورزش رزمی می توانند تکنیک های دفاع شخصی را به بهترین شکل انجام دهند و از خود در مقابل مردان قوی تر هم دفاع کنند. این ورزش معمولا روی زمین و به صورت خوابیده صورت می گیرد و به افراد کمک میکند تا در شرایط اضطراری از خود دفاع کنند.

4- موای تای

موای تای یک ورزش رزمی خشن بوده که معمولا خانم ها آن را برای خود مناسب نمی دانند. اما بدون شک خانم ها بیشتر از هر کسی به این ورزش نیاز دارند. برای مثال اگر فردی در خیابان به طور وحشیانه به یک خانم حمله کند، آیا ورزش های رزمی ملایم جوابگوی این نوع حملات است؟ قطعا خیر! بنابراین پیشنهاد می شود که اگر به این سبک ورزش ها علاقه مند هستید حتما آن را امتحان کنید. اگر چه تکنیک ها و حرکات این رشته قدری سخت است اما شما بانوان گرامی می توانید با تمرین و تکرار، پشت کار و البته علاقه در آن موفق عمل کنید.

5جودو

پنجمین و یکی از بهترین ورزش رزمی بانوان ورزش جودو است. این ورزش نیز یکی از محبوب ترین ورزش ها در سرتاسر جهان بوده و قدمتی صدساله دارد. در این ورزش 15 فن دست، 11فن کمر، 67 فن پرتابی، 21 فن پا و 39 فن خوابیده وجود دارد که میتوان به کمک آن به راحتی حریف خود را از پا در آورد.

6کروماگا

شاید برایتان جالب باشد که بهترین و مناسب ترین ورزش برای دفاع شخصی بانوان همین ورزش کروماگا است. درواقع این ورزش را پادشاه دفاع شخصی می دانند که البته اجرای آن صرفا در باشگاه و زیر نظر مربی مجاز است. از این ورزش و تکنیک های آن میتوان در شرایط خطرناک و برای دفاع شخصی استفاده کرد. بنابراین پیشنهاد می شود که اگر خانم هستید و می خواهید ورزش را صرفا به عنوان دفاع شخصی یاد بگیرید از ورزش کرو ماگا غافل نشوید.

7- آیکیدو

هفتمین و البته یکی از بهترین ورزش رزمی بانوان، آیکیدو است. در این ورزش رزمی میتوان از قدرت خود حریف برای ضربه زدن به آن استفاده کرد. در این ورزش میتوان به راحتی وضیعت را به حالت خنثی درآورد و از محیط دور شد. بنابراین این ورزش و تکنیک های آن میتواند برای بانوان بسیار مناسب باشد.

چرا ورزش های مناسب بانوان مهم است؟

خب همانطور که همه ما می دانیم به طور معمول خانم ها از لحاظ بیولوژیکی از مردان ضعیف تر هستند. از طرفی در طول تاریخ همواره خانم ها مورد خشونت های خانگی و بیرون از خانه قرار می گرفتند. به همین دلیل همواره خانم ها محکوم به خانه نشینی بودند تا مورد تعرض و آزار و اذیت قرار نگیرند. از طرفی  همواره ورزش ها را فعالیتی مردانه دانسته اند و خانم ها را به همین عناوین از میادین دور کرده اند. اما در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری در فرهنگ و تمدن صورت گرفته است که به خانم ها این امکان را داده است تا از محیط امن خانه و خانواده دور شوند و قدری مستقل تر زندگی کنند. در همین راستا فراگیری یک ورزش رزمی و دفاع شخصی این امکان را می دهد که خانم ها بهتر و به شکل موثر تری خود را در جامعه مطرح کنند و از خود در مقابل خطرات محافظت نمایند.

سخن آخر

قطعا بهترین ورزش رزمی بانوان ورزشی است که اولا بدان علاقه داشته باشید و مایل باشید هر روز آن را تکرار کنید و از آن لذت ببرید. دوما این ورزش باید به شما قدرت بدنی بالا بدهد تا بتوانید از خود در مقابل خطرات خارجی محافظت کنید. هرچقدر خانم ها بتوانند در این زمینه موفق تر عمل کنند جامعه حضور آنان را بهتر و بیشتر می پذیرد. اگرچه حضور خانم ها در جامعه سالهاست مورد قبول واقع شده است اما این تلاش نباید پایان یابد. تک تک ما خانم ها موظف هستیم این فرهنگ را در جهان نهادینه کنیم و از آزادی خود لذت ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *