مقالات

توضیح حرکات پا در تکواندو | ضربه با پا در تکواندو

حرکات پا تکواندو

در مقاله های گذشته در مورد تاریخچه تکواندو گفته شد، همچنین در مورد یک سری وسایل مورد نیاز در تکواندو مانند : میت تکواندو ، ساقبند تکواندو ، کاپ تکواندو و غیره صحبت شد . همچنین در مورد حرکات پای ابتدایی در این ورزش توضیحات مختصری داده شد . موضوع این مقاله حرکات پا در تکواندو میباشد .

گفتیم که تکواندو یک ورزش رزمی کره ای است کهبدون هیچ صلاحی و با حرکات دست و پا در آن مبارزه صورت میگیرد .

در واقع معنی واژه تکواند ” شکستن و مبارزه به وسیله دست و پا ” است .

از این جملات نتیجه میگیریم که این ورزش بدون هیچ صلاحی انجام میشود .

حرکات پا در تکواندو

حال در این مقاله تلاش خواهیم کرد در مورد حرکات پا به صورت پیشرفته تر صحبت کنیم. پس باما همراه باشید :

۱) حرکت آپ چاگی

نام اصلی این حرکت درواقع آپچوک آمچاگی است .
معنی آپچوک سینه پا است .
در این حرکت باید پنجه پا از مچ صاف باشد و مبارز انگشتان پارا به سمت عقب بکشد تا پنجه به سمت بیرون کشیده شود.برای اجرای حرکت آپچاگی مبارز باید پایش را از قسمت زانو خم کند و سپس بالا بیاورد سپس در همین حالت مچ پارا همانطور که در قسمت بالا گفتیم نگهدارد . در واقع حرکت اینگونه است که تکواندو کار باید پایش را محکم از حالت خم ، تا بیشترین حد باز کند سپس ضربه را به صورت طرف مقابل وارد کند .

۲) حرکت آپ دولیو چاگی

این حرکت یکی از پرکابردترین حرکات در تکواندو و مبارزات است .
در این روش تکواندو کار باید زانو را تا جایی که میشود بالا بیاورد سپس پایش را باز کند و سپس به کمر یا پهلوی حریف ضربه وارد کند‌ . تکواندو کار باید طی وارد کردن ضربه، پایی را که روی زمین است را ۳۰درجه بچرخاند‌ .

۳) حرکت دولیو چاگی

این روش شبیه حرکت قبلی است بااین تفاوت که این بار با پا به سرو صورت حریف ضربه وارد میشود .  در واقع تکواندو کار زانویش را خم کرده و بالا می آورد، سپس پارا باز کرده و به سرو صورت حریف ضربه وارد میکند . این بار پایی که روی زمین است زاویه ۴۵ درجه دارد برای اینکه چرخش و محوریت برای ضربه ررست هماهنگ باشد .

خب تا اینجا که گفته شد برای این مقاله کافیست و باقی حرکات پارا در مقاله بعدی بازگو میکنیم . فقط لازم به ذکر است که اگر توجه کنید میبینید که این ضربات بسیار شدید و محکم هستند و اکثزا روی سرو صورت و پهلو پیاده میشوند، پس میتوان نایجه گرفت جلیقه و کلاه تکواندو محافظتی چقدر در این ورزش لازم است .

چه بسا باید حتی در ورزش های حرفه ای هم سلامتی را در اولویت قرار داد. پس در نظر داشته باشید که اگر ورزشکار هستید و یا تازه وارد عرصه ورزش بخصوص ورزش های رزمی شده اید، در وهله اول سلامتیتان مهم تر است .

چرا که ادامه ورزش شما در گرو همین سلامتی است . امیدواریم که تمامی اطلاعات لازم در مورد حرکات پا در تکواندو را متوجه شده باشیم .
موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *