مقالات

انواع حرکات پا در تکواندو + توضیحات کامل هر کدام

انواع حرکات تکواندو

مقاله قبل در ارتباط با ” انواع سبک و سنبل های ورزش تکواندو ” صحبت کردیم. و همچنین به معرفی برخی لوازم ورزش تکواندو نیز پرداختیم. همانطور که گفته شد تکواندو نوعی ورزش رزمی است که بیشتر مانور آن روی حرکات پا است. این مقاله در مورد انواع حرکات پا در تکواندو میباشد. بنابراین باید این حرکات انوع مختلفی دارند که هر کدام نیز نام مخصوص به خود را دارد. در این مقاله سعی میکنیم برخی از این حرکات را برایتان شرح دهیم.

 

تکواندو

تکواندو و انواع حرکات پا

 

 چاریوت یا همان حالت خبردار

همانطور که از نامش پیداست در این حالت تکواندو کار پاهایش یه شکل چسبیده به یکدیگر، به صورت مستقیم و روبه جلو است.دست هارا کنار خود قرار دهید. این حرکت معمولا قبل از تعظیم(کیونگ ره) است و همواره در کنار هم هستند.به طوری که وقتی برای اولین بار به کلاس تکواندو میروید این کلمات را جز اولین کلمات خواهید شنید.

 

بیشتر بدانید:خرید ساق بند رزمی

 

چونبی یا همان حالت آماده باش

در این روش تکواندوکار پاها را به عرض شانه باز میشود. در همان حالت دستهارا از کمی به سمت جلو و مشت شده در کنار کمربندش قرار میگیرد. از آنجایی که معنی این حرکت “آماده باش” است، تکواندو کاران آن‌ را قبل از شروع هر تمرین استفاده میکنند.

 

بیشتر بدانید:خرید کاپ تکواندو

 

جوچوم سوگی یا حالتی شبیه سوارکاری است

در این روش تکواندوکار پاهایش را دوبرابر عرض شانه باز میکندو زانو ها خم و روبه جلو هستند. دستها خم شده و به صورت مشت در بالای کمربند قرار میگیرند. این روش قوی ترین حالت ایستادن در ورزش تکواندو است و بسیار مناسب برای حرکات دست است. این سبک ایستادن جز اولین مواردی است که به شاگردان آموزش داده میشود.

 

آپ سوگی یا حالت راه رفتن

در این روش تکواندوکار پاها را به عرض شانه به حالت راه رفتن باز میکند به طوری که پاشنه ی پای جلو در راستای جلوی پای عقبی باشد. در این روش همه ی تکنیک های دست و پا میتوانند انجام شوند.

 

بیشتر بدانید:تهیه کیسه بوکس

 

حالت آپ کوبی یا حرکت رو به جلو

در این روش تواندوکار پاهایش را به عرض شانه باز میکند و به اندازه دو برابر عرض شانه از هم فاصله میدهد. در اینجا تکواندو کار پای جلویش را ۱۸ درجه خم میکند و پای عقبش کاملا راست و قفل میشود. در این روش برخلاف روش قبلی که وزن به طور مساوی بین دوپا تقسیم میشد، ۸۱ درصد وزن روی پای جلو قرار میگیرد و ۱۱ درصد روی پای عقب.

 

حالت دیت کوبی یا ایستادن عقب

دراین حالت تکواندو کار باید به شکلی بایستد که مچ دوپایش حرف L را بسازد. به طوری که پای عقب کاملا خم شود و پای جلو کمی خم شود.بطوری که ۹۱ درصد وزن روی پای حلو باشد‌. این روش حالت دفاعی در تکواتدو است.

 

کیورگی سوگی یا حالت مبارزه

در این روش پاهای تکواندو کار در یخ خط قرار میگیرند و حدود یک و نیم برابر عرض شانه ها باهم فاصله دارند. و بدن کاملا رو به کنار است. در این حالت وزن به طور مساوی روی دوپا قرار میگیرد. خب تا اینجا ۷حالت از حرکات پا گفته شد و به نظر من تاهمین مقدار برای این مقاله کافی است.

 

کلام اخر

همانطور که دیدید این ورزش در همان ابتدا روی حرکات پا بسیار دقیق و حساس است که به همین دلیل است شرکت های تولید کننده لوازم ورزشی وسایل محافظتی زیادی برای پاها مانند ساق و روپا تکواندو و غیره تولید میکنند. امیدواریم که اطلاعات لازم در مورد انواع حرکات پا در تکواندو را در اختیار شما قرار داده باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *