مقالات

تفاوت میان میت بالشتی و میت پنجه‌ای

فرق میت بالشتی و میت پنجه‌ای

موضوع این مقاله، بررسی هایی در رابطه با فرق میت بالشتی و میت پنجه‌ای می باشد. بنابراین ما در نظر داریم جهت آشنایی شما کاربران عزیز، ابتدا تعاریفی جداگانه از هر دو میت ارائه دهیم، سپس در ادامه مطالب به ذکر تفاوت میان آنها بپردازیم. با ما همراه باشید. میت، ابزاری ورزشی است که توسط گروه تولید کننده لوازم رزمی طراحی می شود که جهت قوی نمودن مشت ها و لگدهای رزمی کاران و تکواندوکاران کاربرد اساسی دارد. در انواع متفاوت طراحی می شود که یکی از آنها میت بالشتی است. این مدل برحسب نامش به شکل بالشت ساخته می شود و در اختیار دوست داران ورزش های رزمی قرار می گیرد. اگر به تازگی وارد یکی از رشته های رینگی شده اید، قطعا به مدل هایی از میت نیازمند خواهید شد. چرا که برای تقویت ضربات دست و پاهای شما وسیله ای ضروری می باشد. مدل میت بالشتی، غالباً نزد ورزشکاران فعال در رشته تکواندو بسیار محبوب است و به عنوان میت بالشتی تکواندو شناخته می شود.

 

کاربرد میت تکواندو

و البته بیشترین کاربرد میت ها در رشته تکواندو می باشد. این وسیله دفاعی با نامهایی هم چون: میت تکواندو فوم و یا مثلا میت بوکس چرم شناخته می شود. توجه نمایید که این نام گذاری، بر حسب جنس میت ها می باشد. یعنی رویه خارجی آنها از جنس چرم مرغوب و بی نظیر و گروه دیگری را با فوم درجه یک طراحی می کنند. البته جهت برخوردار نمودن شما عزیزان از اطلاعات بیشتر، لازم است بیان کنیم که جنس چرم گاوی برای لایه خارجی میت های بالشتی، بهترین گزینه است ضمن این که قسمت داخلی آن را با پلی اتیلن طراحی می کنند. مبحث جنس یکی از ویژگی های خاص میت می باشد که باعث شده طرفداران فراوانی را به سمت خود سوق دهد.

 

میت پنجه ای چیست ؟

میت پنجه ای، نمونه ای از مدل های متنوع میت می باشد که خود نیز در چند نوع طراحی می شود.

  • میت پنجه ای چرم
  • میت پنجه ای خم
  • میت پنجه ای قوس دار
  • میت پنجه ای فوم
  • میت پنجه ای ساعد دار
  • میت پنجه ای جفت
  • میت پنجه ای ساعددار چرم
  • میت پنجه ای بلند

مدل های نام برده، انواع میت های پنجه ای می باشند که با این نام ها شناخته می شوند. با اینکه در شکل ظاهری، جنس و نحوه استفاده با هم متفاوت هستند اما از لحاظ عمل کرد به یک شکل هستند. کلیه میت ها با چند هدف مشترک ساخته می شوند و این اهداف: ارتقا بخشیدن به سرعت، دقت عمل، دفاع، هماهنگی و همینطور ارتقاء سطح قدرت رزمی کار می باشد. میت هایی که با مدل پنجه ای طراحی می شوند، بهترین نمونه برای کاربرد در تکواندو می باشند. اگر تکواندوکار هستید، کاربر هر یک از نمونه های بالا جهت قوی ساختن ضربات دست و پاها به شما کمک شایانی خواهد کرد. میت های مدل پنجه ای ویژگی های زیادی دارند که از جمله می توان به قیمت خرید آن اشاره کرد.

 

قیمت میت پنجه ای ؟

 قیمت میت پنجه ای بسیار مناسب است و در سایتها و فروشگاه های معتبری هم چون پیشگام رزم با نرخ واقعی خود در اختیار مشتریان قرار می گیرد. اینک به نمونه ای از ویژگی های دیگر میت های پنجه ای توجه نمایید.

  • به شکل پنجه ای ساعد دار و بدون ساعد طراحی می شوند.
  • در دو جنس فوم و چرم گاو باکیفیت موجود می باشند.
  • محدودیتی از نظر سن یا جنس ندارند.
  • ضربه گیری قوی و تقویت ضربات، دو ویژگی خاص آنها می باشد.
  • انعطاف پذیر و مقاوم هستند.

 

 فرق میت بالشتی و میت پنجه‌‎ای در چیست ؟

اگر مباحث بالا را با دقت خوانده باشید و آنها را بررسی نموده اید، قطعا به فرق میت بالشتی و میت پنجه‌ای و حتی به شباهت های این دو پی برده اید. ولی جهت یادآوری در نظر داریم مروری دوباره بر مطالب ذکر شده داشته باشیم. گفتیم که همگی میت ها برای قوی ساختن پاها و دستان ورزش کاران و همین طور تقویت تکنیک ها و ضربات آنها بکار می روند. تکواندوکار با فرض مبارزه با حریف، از تکنیک های منظم و ضربات پی در پی بر روی میت استفاده می کند. این عمل موجب می شود تا فرد اعتماد به نفس بیشتر و قوی تری داشته باشد. خصوصاً وقتی با لگد یا مشت زدن باعث می شود میت کاربردی صدایی خاص تولید کند.

 میت تکواندو که جزئی از وسایل مهم لوازم تکواندو می باشد، شیوه استفاده آسان ولی خاص دارد. کاربردش به این دلیل خاص است چون هنگام نیاز به تمرین با آن، می بایست دو نفر حضور داشته باشند. نفر اول شخصی است که قصد انجام تمرینات را دارد و نفر بعدی، کسی است که می بایست میت را به درستی نگه دارد تا شخص مقابل ضربات خود را به آن وارد کند. لازم است بدانید که طرز صحیح نگه داشتن میت، از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که هم ترس ورزشکار را تا حدود زیادی از بین می برد و هم مهارت دفاعی را افزایش می دهد.

 

مقایسه میت پنجه ای و بالشتی

همه مطالبی که در این تیتر درج شد، فرق میت بالشتی و میت پنجه‌ای و نمونه ای از شباهت های میت های متنوع با یکدیگر می باشند. اکنون لازم است به مبحث اصلی که مقایسه میت پنجه ای و بالشتی است بپردازیم.

  • میت های بالشتی با توجه به نامشان ظاهری شبیه به بالشت دارند ولی میت پنجه ای شبیه پنجه دست هستند. پس یکی از تفاوت های اساسی این دو، شکل ظاهریشان می باشد.
  • و اینکه نحوه نگه داشتن مدل بالشتی برای وارد آمدن ضربات با مدل پنجه ای متفاوت می باشد.

این دو مورد تنها تفاوت هایی هستند که میت های موردنظر با همدیگر دارند‌‌ و جنس، متریال و هدف بکارگیری هر دو یکسان است‌‌‌.

نکته: همه میتها تاثیر زیادی را در تقویت نمودن ضربه های ورزشی دارند و داشتن آنها برای همه تکواندوکاران و رزمی کاران فعال در رشته های رینگی حائز اهمیت است.

 

مطلب پیشنهادی:خرید میت دوقلو

 

بهترین سایت خرید میت بالشتی و میت پنجه ای ؟

چنان چه در پی خرید میتی هستید که همه ویژگی های خاص هم چون: کیفیت، مقاومت و دوام، کارایی بالا و قیمت مناسب داشته باشد، ما به شما عزیزان سایت پیشگام رزم را که در مباحث بالا هم به آن اشاره ای کردیم را معرفی می کنیم. این مجموعه به عنوان بهترین سایت خرید میت شناخته شده است و تا به امروز ثابت کرده  که یکی از مطمئن ترین، معتبرترین و منصفانه ترین مراکز خرید کلیه پوشش ها و ملزومات مربوط به ورزش های رزمی و تکواندو می باشد. کاربران ورزش کار محترم کشورمان که در ایران و سایر کشورهای دیگر مقیم هستند، قادرند انواع تجهیزات ورزشی چون: کلاه، نقاب، میت، دستکش، ساعدبند و ساق بند تکواندو و همین طور هوگو  را از سایت نام برده خریداری نمایند. لازم به ذکر است که این افراد می توانند با انتخاب یکی از شیوه های خرید حضوری و یا غیرحضوری، لوازم ورزشی مورد نیاز خود را خریداری نمایند. خرید غیرحضوری یا اینترنتی، مناسب افرادی است که شرایط و زمان کافی جهت حضور در فروشگاه را ندارند.

 

مطلب پیشنهادی:میت راکتی

 

خدمات سایت پیشگام رزم

علاوه بر شرح فرق میت بالشتی و میت پنجه‌ای و مواردی که بیان شد می توان به سایر خدمات وب سایت که شامل خدمات باربری و ارسال کالا درب منزل مشتری در اسرع وقت اشاره نمود. نکته جالب و مهم، ارائه عکس های انواع میت و سایر ملزومات دیگر ورزشی در مجموعه فروش پیشگام است. در این وب سایت، گالری هایی از عکس هایی با عنوان  عکس میت تکواندو، میت موی تای، میت کاراته، عکس میت بوکس و سایر رشته های دیگر ارائه شده است که قیمت های به روز شده آن ها را در زیر تصاویر درج می کنند. در نتیجه به تمام کاربران توصیه می کنیم که برای دست یابی به رضایت از جنس خریداری شده، به سایت مذکور مراجعه نمایید و از سایر خدمات آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *