مقالات

فرق کلاه بوکس و کلاه تکواندو در چیست؟

فرق کلاه بوکس و کلاه تکواندو

احتمالا کسانی که مبتدی هستند یا این که قصد دارند در یکی از رشته های رزمی فعالیت کنند، فرق کلاه بوکس و کلاه تکواندو را نمی دانند و در پی پاسخی برای این سوال می باشند. بر همین اساس توصیه می کنیم که در این مقاله ما را همراهی کنید تا با بررسی  کلاه تکواندو و کلاه بوکس، به تفاوتها و حتی شباهت این دو کلاه پی ببریم. در کل، کلاه های مربوط به رشته های بوکس و تکواندو، کاراته، جودو و شمشیربازی با نام کلاه رزمی شناخته می شوند چرا که مختص استفاده در رشته های رینگی می باشند. برای درک بهتر مطلب به بررسی یکی از این رشته ها می پردازیم. تکواندو ورزشی است که با ضربات حاصله از دستها و پاها و یک سری تکنیک ها تعریف می شود. اصولا این رشته مربوط به چندین سال گذشته بوده و از مردمان قدیم آغاز شده است.

 

پیشینه ورزش تکواندو

چون در میان پیشینیان جنگهای قبایل زیاد بوده و در نتیجه افرادی زیادی در پی دفاع از خود دچار صدمه های جبران ناپذیر می شدند و یا اینکه جان می باختند، بنابراین جهت جلوگیری از این اتفاقات به استفاده از چند حرکت نامنظم و بی قاعده روی آوردند. این حرکات امروزه به فنون های اصولی تبدیل شده است و افراد برای یادگیری آنها می بایست در کلاس های آموزشی شرکت کند. علاوه بر این توسط کمپانی های معتبر، لوازم تکواندو طراحی شد و در اختیار ورزش کاران قرار گرفت. یکی از این لوازم که در این مقاله قرار است به آن پرداخته شود، کلاه دفاعی می باشد. این وسیله یکی از مهم ترین و ضروری ترین پوشش ها می باشد. چرا که از سر ورزشکار که عضوی بسیار مهم و حساس است محافظت می کند. کلاه محافظتی را با بهترین کیفیت و متریال، در چند نوع متفاوت طراحی می کنند. برای آشنایی با انواع کلاه و سایر ویژگی های آن، کافی است کلمات کلاه تکواندو را در سایت پیشگام رزم جستجو کنید.

 

معرفی کلاه بوکس و انواع آن

کلاه بوکس مناسب ترین پوششی است که رزمی جویان هنگام انجام تمرینات بوکس، کشتی، جودو، کاراته و سایر ورزش های رزمی دیگر مورد استفاده قرار می دهند. بوکس، ورزشی بدون سلاح است و فقط با حرکات و مشت زنی هایی که توسط دستها پرتاب می شوند، صورت می گیرد. منشاء این ورزش از کشورهای غربی می باشد و قاعدتاً حرکات اصولی که در آن برای دفاع شخصی بکار می روند، توسط این کشورها تنظیم شده اند. ولی سالهاست که بوکس در ایران هم به شکل حرفه ای توسط استادان خبره تدریس داده می شود و کشور ما توانسته با کسب رتبه برتر در صدر جدول رقبای خود قرار گیرد. و البته تولید کننده لوازم رزمی نیز، در این موفقیت بی بهره نیست چرا که این مجموعه با تولید پوشش های محافظ، علاوه بر تامین سلامت اعضای بدن رزمی کار، موجب تقویت روحیه جنگ جویانه و ایجاد اعتماد به نفس در آنها شده اند. این تولید کننده با طراحی و تولید وسایل و پوش هایی مانند: هوگو رزمی، ساقبند، ساعدبند، روپایی، نانشیم بوکس، کاپ، نقاب، دستکش و کلاه بوکس موجبات محافظت از سینه، دست و پا، اندام تناسلی، صورت و سر ورزشکار را فراهم می نماید. این پوششها را در مدلها و رنگ های گوناگون همراه با برخورداری از بالاترین کیفیت و رعایت تمام استانداردها طراحی می کنند.

 

انواع کلاه بوکس

اینک به انواع کلاه بوکس که موضوع مورد بحث ما است، توجه نمایید.

  • کلاه بوکس حفاظ دار
  • کلاه بوکس چرم
  • کلاه بوکس حرفه ای
  • کلاه بوکس نقابدار
  • کلاه بوکس آتل دار

مدل های ذکر شده تنها نمونه ای از کلاه های ورزش بوکس هستند و برای مشاهده کلی تر و اطلاع از قیمت آنها به سایت ما که در مطلب بالا معرفی نمودیم مراجعه نمایید.

 

 بررسی اجمالی فرق کلاه بوکس و کلاه تکواندو

در رابطه با کلاه تکواندو و بوکس، مطالبی درج شد و در مورد ویژگی ها و کاربرد آنها بررسی هایی انجام گرفت. اگر مبحث های قبلی را به دقت مطالعه کرده اید، پس به تفاوت ها و حتی شباهت های این دو کلاه پی برده اید. ولی در نظر داریم جهت یادآوری و درک بهتر موضوع، یک بررسی اجمالی از فرق کلاه بوکس و کلاه تکواندو داشته باشیم. گفته شد که کلاه های رشته بوکس و تکواندو و همه رشته های رینگی، همگی در پی چند هدف مهم طراحی شده اند که مهمترین آنها حفاظت از سر، صورت، فک و دندان های رزمی کاران در برابر آسیب وارده می باشد. آسیب های احتمالی ممکن است موجب کوفتگی، شکستگی، دررفتگی و کبودی این اعضا شوند یا اینکه گاهی بر اثر ضربات کاری، مرگ ورزشکار را در پی داشته باشند. در نتیجه استفاده از کلاه دفاعی در تمرینات علی الخصوص مسابقات جهانی، امری قطعی و ضروری تلقی می شود و سرباز زدن از آن سبب می شود شرکت کننده از ادامه مسابقه حذف شود. هر چند با نظارت قوی داور در مسابقات رزمی، خطرات آسیبها کم تر می شود ولی پوشیدن کلاه در ایمن ماندن ورزشکار نقش بسزایی خواهد داشت.

 

 

ویژگی های کلاه تکواندو و بوکس

اکنون به ویژگی های کلاه تکواندو و بوکس توجه نمایید.

  • قدرت ضربه گیری بالایی دارند.
  • از جنس چرم و فوم و اسفنج ساخته می شوند.
  • مرغوب و بادوام هستند.
  • محدودیت جنسی و سنی ندارند.
  • تحت نظارت فدراسیون جهانی و وزارت بهداشت طراحی می شوند.
  • یک چسب در ناحیه پشت کلاه جهت ثابت نگه داشتن آن روی سر طراحی شده است.

توجه نمایید همه این مواردی که ذکر شد نمونه ای از ویژگی ها و مشخصات مشترک کلاه تکواندو و بوکس هستند. در نتیجه این دو کلاه اختلاف زیادی با هم ندارند و فقط استانداردهای متفاوتی در نوع رشته رزمی و نوع ضربه ها دارند. و اینکه در رشته تکواندو انجام تکنیک ها هم با دست و هم با پا صورت می گیرد ولی در بوکس بیشتر از دستها استفاده می شود.

 

مطلب پیشنهادی: خرید کلاه طرح ویسینگ

 

قیمت لوازم رزمی

تمام افرادی که در رشته های رزمی از جمله تکواندو و بوکس فعالیت می کنند، مستلزم استفاده از سایر ملزومات و تجهیزات رزمی خواهند بود. در درجه اول، کیفیت این تجهیزات از اهمیت خاصی برخوردار است. یعنی هرچه جنس محصول با کیفیت تر باشد، میزان اعتماد و آسودگی خاطر ورزش کار هنگام انجام تمرینات و مبارزات بیشتر خواهد بود. آیتم مهم بعدی قیمت لوازم رزمی است که همه ما غالبا در پی خرید محصولی با واقعی ترین و مناسب ترین نرخ هستیم. در این مورد باید مراقب افراد سودجو هم باشیم تا با فروش ملزومات ورزشی کارکرده با قیمت محصول دست نخورده و نو، اسباب خسارت و نارضایتی را فراهم نیاورند.

این موضوع نیازمند آگاهی و اطلاع مشتری است که از کدام سایت یا فروشگاه معتبر خرید نماید. مثلا خرید کلاه تکواندو دست دوم با قیمت یک کلاه آک، یکی از مواردی است که نیاز به دقت و آگاهی دارد. برای رهایی از این دغدغه ها و ناامنی ها، ما به شما خرید از سایت پیشگام رزم که پیشتر به آن اشاره نمودیم را توصیه می کنیم. این سایت، یکی از مکان های خرید مطمئن و معتبر برای کلیه وسایل مربوط به رشته های رزمی خواهد بود. چرا که با سابقه سی ساله خود توانسته در صدر جدول رقیبان قرار گیرد و بیشترین تعداد مشتریان را از آنِ خود کند. این مجموعه بسیار محبوب و پرفروش، محصولات خود را به شیوه حضوری با مراجعه به فروشگاه، و غیرحضوری از طریق سایت به کاربران عرضه می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *