مقالات

معرفی میت ورزشی + انواع و ویژگی

میت ورزشی

یکی از مهم ترین لوازم تکواندو برای انجام تمرینات دو نفره میت ورزشی می باشد که جهت اجرای تکنیک های لازم و نیز افزایش قدرت و یادگیری مهارت های رزمی بکار می رود. ما در این پست به معرفی میت ورزشی و شرح ویژگی های آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

میت ورزشی به انگلیسی با نام هایی چون Target Pad و Pounch Pad خوانده می شود و یکی از ویژگیهای بارز آن، کاربردش در همه رشته های رزمی می باشد. همانطور که می دانید تکواندو یکی از محبوب ترین ورزش های رزمی است که افراد بسیاری در دنیا به آن می پردازند.

این رشته به همراه ضربات دست و پا انجام می شود، بنابراین تکواندوکاران و کاراته کارها و سایر ورزشکاران فعال در رشته های رزمی، نیاز به تمرین بسیار دارند تا در وارد نمودن ضربات به صورت حرفه ای و آموختن تکنیک های مناسب، بهترین عملکرد را داشته باشند.

مهمترین تجهیزات ورزش تکواندو

از مهمترین تجهیزات برای انجام این تمرینات انواع میت ورزشی می باشد. اگر شما عزیزان نیز مشغول به این حرفه هستید باید بدانید که برای ارتقا هماهنگی، دقت، سرعت عمل و همچنین قدرت خود، نیازمند تمرین با هر کدام از مدلهای میت ورزشی هستید.

در واقع این وسایل، هم باعث چابکی و زرنگی فرد وارده کننده ضربات و هم فرد نگهدارنده میت می شود. در واقع استفاده از این وسیله به دو صورت ثابت و متحرک انجام می شود. بدین روش که: در روش ثابت فرد نگهدارنده میت را به صورت ثابت نگه میدارد تا ورزشکارِ مقابل ضربات را وارد کند و در روش متحرک نگهدارنده میت را در ارتفاع، فاصله و زاویه های مختلف حرکت می دهد تا باعث ارتقا دقت و سرعت رزمی کار مقابل در وارد نمودن ضربات شود.

حال که تا به این جا با میت و کارایی آن آشنا شدید در تیتر بعدی به معرفی انواع میت تکواندو می پردازیم.

آشنایی با انواع میت تکواندو

یکی از مهم ترین مسائل برای رزمی کاران آشنایی با انواع میت تکواندو می باشد. همانطور که گفتیم میت ها برای همه رشته های رزمی کاربرد دارند. در این بخش به بررسی انواع میت ورزشی می پردازیم.

  • میت گرد

یکی از انواع مختلف میت ورزشی می باشد که به علت داشتن دو دسته کاربرد آسان دارند. بیشتر برای بوکس و موی تای مورد استفاده قرار می گیرند.

جهت تقویت وارد کردن ضربات مختلف با دست و پا کاربرد دارند. در رشته های رینگی همچون کیک بوکسینگ بیشتر بکار می روند.

  • میت شکمی

در قسمت شکم همانند کمربندی پهن قرار داده می شود و به وسیله بندهای نگهدارنده و کمربند چسبی محکم می شود. قابلیت تنظیم شدن دارد و بیشتر در رشته موی تای مورد استفاده قرار می گیرد.

  • میت ضربه های پا

یکی از انواع میت تکواندو و دیگر ورزش های رزمی می باشد که مختص به ضربات پا هستند. داشتن دسته استفاده از آن را سهولت می بخشد.

  • میت ساعد دار و پنجه ای ساده

جهت تقویت و تمرین ضربات دست و پا می باشد. میت ساعددار دارای قسمت مچ جهت جلوگیری از وارد شدن فشار ضربات پا حریف به ساعد دست می باشد.

  • میت های دوقلو

میت های دوقلو تکواندو در بخش ضربه خور به صورت باز یا همان دو قلو طراحی شده تا در هنگام وارد شدن ضربه صدای ایجاد شده حاصل از آن به رزمی کار ضربه زننده حس مثبت دهد.

  • میت های طرح تایلندی

میت طرح تایلندی، بصورت سه تکه طراحی می شود که دو تکه از آن روی رانهای پا و تکه سوم هوگو مانند آن روی سینه قرار می گیرد. این میت ورزشی امکان اجرای ضربات دست و پا روی بخش های بالاتنه و پایین تنه را فراهم می کند. استفاده از آن بسیار راحت و با کمک سگک های فلزی و قلاب های تعبیه شده در پشت محکم می شود.

مدل های مختلف میت رزمی

تا این قسمت از مقاله به شناخت  میت ورزشی پرداختیم و متوجه شدیم که میت در واقع وسیله ای جهت تقویت سرقت، دقت، چابکی، هماهنگی و تنظیم عملکرد رزمی کاران می باشد که در زمان تمرینات برای وارد کردن ضربات دست و پا مورد استفاده قرار می گیرد.

این تجهیزات برای رشته های رزمی چون کاراته، تکواندو و بوکس که با ضربات دستها یا پاها همراه هستند مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت علاقمند بودن به مشاهده عکس میت بوکس، به سایت پیشگام رزم رجوع نمایید.

در قسمت های بالاتر اشاره کردیم که میتها در به دو صورت ثابت و متحرک استفاده می شوند و انواع میت تکواندو و دیگر میتهای رزمی کاران را بررسی کردیم.

مدل های مختلف میت رزمی

  • میت دیواری
  • میت تکواندو
  • میت راکتی
  • میت شکمی کیک بوکسینگ
  • میت ساعدی
  • میت پنجه ای
  • میت دیواری بوکس
  • میت شکمی
  • میت دوقلو چرمی

مدلهای نامبرده نمونه هایی از انواع میت رزمی می باشند، شما می توانید با مراجعه به سایتی که در بالا معرفی نمودیم از مدل های دیگر دیدن نمایید.

شما عزیزان با استفاده از هر کدام از نمونه های میت ورزشی و دیگر طرحها، دفاع اصولی و زمانبندی صحیح را در خود ارتقا دهید. لازم است یادآوری کنیم که تمامی میتهای معرفی شده هیچگونه محدودیتی در جنسیت ندارند، یعنی هم برای آقایان و هم برای خانمها طراحی می شوند.

علاوه بر این، قابلیت ساخت در سایزهای مختلف جهت استفاده از خردسال تا بزرگسال نیز دارند. بنابراین شما با هر جنسیتی و در هر رده سنی که می باشید می توانید با خیال راحت هر مدلی که نیاز داشتید تهیه کنید و از تمرین کردن با آن لذت ببرید. جهت خرید بهترین میت ورزشی، پیشنهاد می کنیم تیتر بعدی را مطالعه نمایید تا با بهترین مراکز فروش لوازم ورزشی و نحوه خرید ایمن آنها آشنا شوید

خرید بهترین میت ورزشی

یکی از دغدغه های ذهنی خریداران برای هر نوع کالا، انتخاب فروشگاه معتبر و قابل اطمینان است. امروزه متاسفانه فروشندگان سودجو با عرضه محصولات نامرغوب و اخذ هزینه های گزاف از مشتریان باعث ایجاد حس ناامنی در مردم شده اند.

این قضیه در مورد خریداری لوازم ورزشی مانند میت ورزشی نیز صدق می کند. ممکن است برخی از مراکز فروش با جا زدن محصولات دست دوم به جای محصولات استفاده نشده، از مشتریان قیمتی برابر با کالاهای نو دریافت کنند. اگر شما هم در فکر یافتن خرید بهترین میت ورزشی برای خود یا عزیزان رزمی کارتان هستید، ما سایت پیشگام رزم را تحت عنوان یکی از برترین فروشگاه های تجهیزات ورزشی در کشور به شما مخاطبان عزیز پیشنهاد می کنیم.

وب سایت نامبرده با عرضه تجهیزات درجه یک و بسیار مرغوب میت ورزشی توانسته سابقه بی نظیری در این راستا برای خود رقم بزند و رضایت مشتریان را جلب نماید. در این فروشگاه تمامی تجهیزات ورزشی اعم از میت ورزشی، کلاه رزمی، کلاه و نقاب تکواندو، کاپ ورزشی، هوگو رزمی و هر آنچه که شما برای انجام ورزشهای رزمی نیاز دارید موجود است.

مشخصات تجهیزات میت ورزشی

تجهیزات میت ورزشی از جنس چرم و فوم بسیار محکم ساخته شده اند به طوریکه در صورت استفاده پیاپی، کیفیت و سلامت خود را از دست نمی دهند. در صورت تصمیم به خریداری، کافی است با مراجعه به سایت مذبور، تصاویر مربوط به محصولات را همراه با قیمت آنها مشاهده کنید.

لازم است یادآوری کنیم که محصولات موجود در این فروشگاه اینترنتی کاملا نو و به اصطلاح دست اول هستند همچنین قیمت آنها در مقابل کیفیت فوق العاده ای که دارند بسیار مناسب می باشد. شما عزیزان می توانید با تهیه و معرفی میت ورزشی در هر سایز و هر جنسیتی لذت خرید ایمن و کاملا تضمین شده را برای خود به ارمغان بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *