مقالات

خطرناک ترین ورزش های رزمی دنیا را بشناسید!

در این مقاله به خطرناک ترین ورزش رزمی دنیا می پردازیم. همانطور که میدانید از همان ابتدای آفرینش مبارزه و جنگ جزء جدایی ناپذیر برای انسان ها بوده است. آدمی از همان ابتدا برای رسیدن به خواسته های خود جنگیده است و این مبارزه بر سر خواسته ها تا به امروز نیز ادامه دارد. همچنان ابرقدرت های دنیا برای رسیدن به خواسته های خود در کشورها جنگ را آغاز میکنند و خب این امر بسیار غم انگیز است. با اینحال طی چندین دهه گذشته ورزش راهی مناسب برای تخلیه احساسات و خشم بوده است و روح جنگ طلبی و رقابتی انسان را ارضا کرده است. درواقع ورزش یک روش سالم برای ارضای روح آدمی بوده و میتواند از لحاظ روحی و جسمی شما را به خواسته تان برساند. اگر فردی راقابتی و مبارز طلب هستید میتوانید وارد یکی از رشته های رزمی شوید و خود را تخلیه کنید. شما عزیزان میتوانید به جای آسیب رساندن به دیگران ورزش کنید و در مقابل از سلامت و جسمی فوق العاده ای نیز برخوردار باشید.

ورزشهای رزمی خطرناک

اگر چه ورزش های رزمی می توانند مارا از لحاظ روحی تخلیه کنند اما خطرناک ترین ورزش رزمی می توانند گاهی به ما آسیب برسانند. یعنی این ورزش ها صد در صد بی خطر نیستند و می توانند باعث آسیب های فیزیکی هم برای ما شوند. پس اگر به مبارزه علاقه مند هستید و میخواهید به دنیای ورزش های رزمی وارد شوید باید بدانید که این ورزش ها ممکن اس برای ما آسیب زا نیز باشند. پس باید حتما از روی علاقه فراوان به دنیای ورزش های رزمی وارد شد. اگر هم به این رشته ها علاقه مند هستید ولی نمیخواهید آسیب ببینید بهتر است به دنیای مسابقات وارد نشوید. چنانچه از لحاظ روحی فرد شادی هستید میتوانید وارد رشته های ورزشی نظیر ایروبیک شوید. اگر فرد آرامی هستید میتوانید وارد رشته ورزشی یوگا یا مدیتیشن شوید. اگر هم دوست دارید به تناسب اندام برسید میتوایند وارد رشته های بدنسازی و فیتنس شوید.

خطرناک ترین ورزش رزمی

در این بخش از مقاله به معرفی خطرناک ترین ورزش رزمی میپردازیم. حال اگر می خواهید با ورزش های رزمی و خطرناک دنیا آشنا شوید ادامه مطالب را مطالعه نمایید:

  1. بوکس

در این ورزش دو نفر مبارز نقش دارند. هر دوی این افراد دستکش های محافظتی محکمی به دست دارند. این دستشکش ها به منظور کاهش شدت ضربات به دست و مبارزین است. بوکس از جمله ورزش های خشم و خطرناک بوده که ممکن است در آن صورت فرد آسیب ببیند. چشم، جمجمه، بینی و غیره تمامی مواردی است که ممکن است در مبارزه آسیب جدی ببینند. حال آنکه در برخی کشورها افراد بدون بوکس و به صورت غیر قانونی و زیرزمینی مبارزه میکنند و خب این مدل مبارزه بسیار خطرناک تر است. ورزش بوکس ورزشی است که تنها به ضربات مشت ختم میشود. به همین منظور ورزش کیک بوکسینگ ابداع شد چرا که این ورزش نسبت به بوکس کامل تر است و در آن ضربات دست و پا هر دو موثر هستند.

  1. موی تای

یکی دیگر از خطرناک ترین ورزش رزمی دنیا موی تای است. در قرن هجده ام در تایلند یک ورزش مشابه با کیک بوکسینگ ابداع شد به اسم موی تای. این ورزش نسبت به کیک بوکسنیگ بسیار خشن تر و خطرناک تر است. در این ورزش میتوان برای پیروز شدن از اکثر اعضای بدن نظیر مشت، آرنج، زانو و ساق پا استفاده کرد. جالب است بدانید فنونی که در این رشته ورزشی استفاده میشود برای اولین بار برای جنگ های تن به تن اختراع شده است و بعد کم کم به یک رشته ورزشی تبدیل شده است. در گذشته چون ورزشکاران این اجازه را داشتن به سر یکدیگر ضربه وارد کنند این رشته یک نوع رشته ورزشی کشنده بوده است و بعد این مورد از ورزش حذف شد و موی تای به یک ورزش سیف تری تبدیل شد.

  1. MMA

MMAS سومین و خطرناک ترین ورزش رزمی است که از چین و یونان باستان نشات گرفته است. در این ورزش هر تکنیکی قابل اجراست. شاید برایتان عجیب باشد ولی حرکاتی نظیر کشیدن مو، دست کردن در چشم و بینی فرد، کشیدن موهای رقیب، ضربه زدن به اندام های تناسلی فرد، ضربه زدن با آرنج به سرو صورت و بدن فرد و حتی وارد آوردن فشار و ضربه و گلوی فرد قابل اجراست . از این رو این ورزش جز ورزش های بسیار خطرناک و شکنده است. تنا ممنوعیت موجود در این ورزش ضربه پا و زانو به سر حریف است و در غیر اینصورت همه ضربات قابل قبول هستند. بنابراین ممکن است در این مبارزه مبارزین یک دیگر را با دست خفه کنند، از جایی پرتاپ کنند و حتی در مهره های گردن حریف چرخش ایجاد کنند و به ستون و فقرات فرد آسیب وارد کنند.

  1. سامبو

چهارمین و خطرناک ترین ورزش رزمی سامبو است. این ورزش یک ورزش رزمی بوده که در روسیه ابداع شده است. این ورزش به مبارزین ارتش سرخ آموزش داده میشد و از آن به عنوان نوعی دفاع شخصی استفاده میشود. تکنیک هایی که در این ورزش استفاده میشود از کشتی و جودو سرچشمه گرفته است و در آن از ضربات زانو، مشت و آرنج و پا برای از پا درآوردن حریف استفاده میشود.

  1. نینجوتسو

در این ورزش رزمی یک سری فنون با سرعت بالا انجام میشوند. از این رو لازم است رزمی کاران نینجوتسو سبک وزن  و بسیار چابک باشند. در این ورزش 18 مهارت مختلف به ورزشکاران آموزش داده میشود که برخی از آن ها شامل : مبارزه بدون سلاح، با مبارزه با سلاح هایی نظیر شمشیر، چوب، نیزه و غیر ه است. از این رو این ورزش یک ورزش همه فن حریف و بسیار کشنده است.

بیشتر بخوانید: لیست ورزش های رزمی المپیک + محبوب ترین ورزش های رزمی

سخن آخر

در این مقاله به 5 تا از خطرناک ترین ورزش رزمی دنیا پرداخته شد. همانظور که متوجه شدید این ورزش ها بسیار خطرناک بوده و در آن ها با جان آدم بازی میشود. ورود در این رشته های ورزشی تماما بسته روحیه فردی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *